۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۵۹۵

برگزاری نمایشگاه درد و رنج ناشی از اشغال فلسطین در اردن

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه درد و رنج ناشی از اشغال فلسطین با حضور هنرمندان این کشور در امان پایتخت اردن برگزار شد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک بانوی فلسطینی با لباس سنتی و لبخندی ساده بر صورتش در وسط چند خانه محقر تخریب شده نشسته است تا چهره واقعی زن فلسطینی را به تصویر بکشد که در اوج درد و رنج های ناشی از اشغالگری، همچنان طراوت و زیبایی خود را حفظ کرده و درد و رنج های ناشی از اسارت، اشغالگری و یهودی سازی قدس را به جان خریده است.

 

این یکی از تابلوهای هنری بود که در نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی در کاخ فرهنگی خاندان پادشاهی اردن در شهر امان پایتخت این کشور به نمایش گذاشته شده بود. این نماشگاه به همت جمعیت "المرسم الجوال" و تحت عنوان "فلسطن.. روایت و رنگ" برگزار شد و 30 هنرمند اردنی به همراه 2 هنرمند از فلسطین اشغالی آثار هنری خود را در آن به نمایش گذاشته بودند.

 

هرماه تعدادی از نقاش های شرکت کننده در این نمایشگاه از بخش های مختلف آن بازدید کرد و آنها به تشریح معنا و مفهوم تابلوهای هنری شان پرداختند. از جمله این هنرمندان می توان به "وصال زیدان خواهر "احمد زیدان" اسیر فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی اشاره کرد که تابلویی درباره درد و رنج های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین ترسیم کرده بود.

 

وی درباره مشارکتش در این نمایشگاه خاطر نشان کرد که من به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان نقاش در این نمایشگاه شرکت کردم تا اثر هنری ام را به برادر اسیرم که از 15 سال پیش در اسارت زندان های صهیونیستی به سر می برد و به حبس ابد محکوم شده است، تقدیم کنم.

 

محمد قدومی هم یکی دیگر از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه بود که به هنگام تشریح مفهوم تابلوی هنری اش، آثار غم و اندوه به وضوح در چهره اش نمایان بود. در تابلوی وی تصویر قبة الصخره مقدس دیده می شد که نماد اسلام بود و از هر طرف در مسیر امواج تند قرار گرفته بود که این موج ها هم اشاره به خطرات پیرامون اسلام در جهان امروز و افزایش درخواست های افراطی گرایانه برای جنگ علیه آن و نابودی این دین مبین داشتند.

 

اردن و فلسطین در تابلوی هنری

 

عمر بدور مسؤول برگزاری نمایشگاه نیز تاکید کرد که جمعیت "مرسم الجوال" یک موسسه فرهنگی ـ اجتماعی غیرانتفاعی و غیر حزبی است که صورت در حوزه هنر و حمایت از نوآوری و به ویژه هنرهای تجسمی فعالیت می کند و هنرمندانی از استان های مختلف اردن در آن عضویت دارند.

 

وی افزود این هنرمندان متعهد سعی در ارائه تصویری زیبا و جدید از اردن و ارائه هنرهای زیبا و خلاقانه در ارتباط با ویژگی ها و آرمان های ملت اردن را دارند و ما امیدواریم که یک تابلوی هنری ویژه با قلم موی اردنی و رنگ های فلسطینی ارائه دهیم.

 

نمایشگاه مذکور به مدت سه روز پذیرای علاقه مندان بود و قرار است در آینده نزدیک در تعدادی از کشورهای عربی نیز نمایشگاه های مشابهی برگزار شود./994/ب102/د

ارسال نظرات