۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۶۳۳

سمینار «بررسی اعجاز بیانی قرآن» در اردن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار «اعجاز بیانی قرآن کریم»، در سالن باشگاه ورزشی «کفرنجه» در اردن برگزار شد.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الزعبی، مدیر اداره اوقاف استان «عجلون» اردن در سمینار «اعجاز بیانی قرآن کریم»، که در سالن باشگاه ورزشی «کفرنجه» در شهر «عجلون» اردن برگزار شد، گفت: سمینار «اعجاز بیانی قرآن کریم» به همت انجمن خیریه «عین الزغدیه» اردن و با هدف تفسیر اعجاز بیانی قرآن کریم در آفرینش انسان برگزار شد.


وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، انسان را به تأمل در آفرینش و شواهد حسی که انسان را به نوآوری حق تعالی در خلقت می‌رساند، فرا خوانده است.


الزعبی تصریح کرد: آیات قرآن کریم مصدر و منبع خدمت به علما و بشریت و ارائه‌دهنده ادله و براهین اثبات‌کننده این موضوع هستند.


مدیر اداره اوقاف استان عجلون اردن با ارائه تفسیری علمی از ابداع خداوند متعال در خلقت بشر با ارائه استدلال‌هایی از قرآن کریم، تصریح کرد: اعجاز بیانی قرآن کریم، انسان را در برابر عظمت خداوند و قدرت حق تعالی در آفرینش قرار می‌دهد.


ابراهیم الفریحات، رییس انجمن خیریه «عین الزغدیه» اردن نیز از دیگر سخنرانان این سیمنار تأکید کرد: اعجاز بیانی در قرآن کریم جوانب متعددی را از جمله متون دینی قرآن کریم و جوانب لغوی و نحوی را شامل می‌شود.


وی همچنین افزود: سیر تحول همه جانبه انسان در قرآن کریم ذکر شده و با دقتی کامل وصف گردیده که تجارب و پژوهش‌های علمی انجام شده توسط علما آن را اثبات می کند.


رییس این انجمن گفت: برپایی این سخنرانی همزمان با گرامیداشت «اسرا و معراج نبی اکرم (ص)» بوده و افزود: این انجمن باتوجه به این که تازه تأسیس شده، تعداد زیادی کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و سمینار در جهت آگاهی‌بخشی و روشنگری برگزار نموده که برای فرد و جامعه مفید فایده است.


در پایان این سمینار، سخنرانان و شرکت‌کنندگان پیرامون اعجاز بیانی قرآن کریم به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پرداختند./994/د102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات