۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۱۷۹۵
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز:

آذربایجان شرقی دارای رتبه دوم کشوری جذب طلاب در مجموعه سفیران هدایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت گفت: استان آذربایجان شرقی دارای رتبه دوم کشوری جذب طلاب در مجموعه سفیران هدایت است و بعد از قم بیشترین جذب طلبه در مجموعه سفیران را دارد.
حجت الاسلام زارع زاده نجفي، مدير مدرسه علميه سفيران هدايت تبريز

حجت‌الاسلام زارع زاده نجفی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سفیران هدایت زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه و معاونت تبلیغ در سراسر کشور و در دو سطح و با هدف امر تبلیغ تأسیس شده است.


مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز افزود: در این مرکز آموزش علوم اسلامی طلابی که علاقه‌مند به امر تبلیغ معارف دینی هستند و تلاش دارند که در راستای رسالت اصیل حوزه‌های علمیه و روحانیت که امر تبلیغ است؛ گام بردارند، اشتغال به تحصیل می‌کنند.


وی با اشاره به این‌که سفیران هدایت با برنامه های فشرده و جامع و در کوتاه مدت سعی بر تربیت مبلغان به‌روز و جامع، در کنار تحصیل دروس حوزوی را دارد، تصریح کرد: مجموعه سفیران هدایت آذربایجان شرقی در این زمینه موفق به تربیت جمعی از طلاب شده است که از این میان عده ای به ادامه تحصیل در سطح سه دوره های بلند مدت و جمعی دیگر نیز به امر تبلیغ اشتغال دارند.


حجت الاسلام زارع‌زاده با بیان این‌که طلاب مجموعه سفیران هدایت بعد از اتمام دوره پنج ساله، لازم است تحقیق پایانی در دو واحد را ارائه دهند، ادامه داد: طلاب سفیران هدایت تعهد پنج ساله تبلیغ، بعد از اتمام دوره، پنج ساله را عهده دار هستند و لازم است بعد از این دوره به تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی بپردازند.


وی با بیان این‌که در حال حاضر 90 مبلغ فارغ التحصیل به امر تبلیغ اشتغال دارند که از میان تعدادی با تبلیغ به تحصیل غیر حضوری در سطح سه مشغول هستند، گفت: طلاب دارای معدل بالای 18 از امر تبلیغ معاف هستند و در نتیجه می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.


مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی دارای رتبه دوم کشوری جذب طلاب در مجموعه سفیران هدایت است و بعد از قم بیشترین جذب طلبه در مجموعه سفیران را دارد، در سال جاری نیز 200 متقاضی تحصیل در مجموعه سفیران داشته ایم که از این میان 60 تا 80 نفر بعد از دوره 20 روزه تثبیت و مصاحبه، پذیرش خواهند شد./854/ت302/ح

ارسال نظرات