۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۶۱۸۵۴

مفتی مصر خواستار مبارزه عملی با افکار داعش شد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر به بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در جهان پرداخت و گفت: با افکار انحرافی داعش باید به صورت علمی مبارزه کرد.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رشا، شوقی علام، مفتی مصر امروز در دیدار جل هیوات سفیر و جمعی از اعضای کمیته فرهنگی بلژیک به بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در جهان پرداخت و گفت: عوامل بسیاری سبب شده است که افکار جریان‎های تروریستی در جهان منتشر شود و جوانان در دام آنان قرار گیرند.

 

وی افزود: ما باید عوامل اصلی انتشار افکار انحرافی جریان‎های تروریستی در اروپا را شناسایی و با آن به صورت علمی و برنامه ریزی شده مبارزه کنیم.


شوق علام به برخی از راهکارهای خروج جوانان از دام‎های جریان‎های تروریستی مانند داعش اشاره کرد و گفت: مرحله اول رها سازی جوانان از دام افکار منحرف داعش جداسازی آنان از چنین گروه‎های است.
دومین راه حل نیز تصحیح افکار آنان است

 

وی موضع دار الافتای مصر نسبت به جریان‎های تروریستی را واضح خواند و تصریح کرد که دار الافتا به شدت اقدامات تروریست‎ها را محکوم می‎سازد.

 

مفتی مصر ارتباط دادن اقدامات تروریست‎ها به اسلام غیر قابل قبول و ناصحیح دانست و تأکید کرد که تعدادی تروریست‎ها که خود را به ظاهر مسلمان می‎دانند با انجام اقدامات جنایتکارانه درپی خدشه دار کردن دین مبین اسلام هستند.

 

وی به بخشی از فعالیت‎های دار الافتا در جهت مبارزه با تروریست‎ها اشاره کرد و گفت: دار الافتای مصر با استفاده از تکنولوژی روز و شبکه‎های اجتماعی با زبان‎ها مختلف مانند انگلیسی به پاسخگویی به شبهات جریان‎های تروریستی می‎پردازد./994/ب902/د

ارسال نظرات