۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۶۱۹۲۰
فعال حقوق بشری آلمان:

کشتار مردم یمن با سلاح آلمانی تأسف آور است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد حزب مرکزی آلمان از اینکه عربستان با سلاح‌های آلمانی دست به اقدامات جنایتکارانه در یمن می‌زند ابراز تاسف کرد.
جنايات عربستان در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "کریستوف هورستل" فعال سیاسی و حقوق بشری آلمانی که به همراه کشتی کمک‌های انسان دوستانه ایران به سمت یمن در حال حرکت است از اینکه عربستان سعودی با تسلیحات آلمان به اقدامات جنایتکارانه در یمن دست می‌زند به شدت ابراز تاسف کرد.

 

وی که از اعضای ارشد حزب مرکزی آلمان است، گفت: پس از اینکه شنیدم ایران این کشتی را به سمت یمن روانه کرده است به سرعت خود را به آن رساندم تا انزجار خود و تمام فعالان حقوق بشری در آلمان را نسبت به جنایات آل سعود در یمن اعلام و اعتراض خود را از دولت آلمان به دلیل فروش 30 میلیون دلاری تسلیحات به عربستان اعلام کنم.

 

وی با انتقاد شدید از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت، گفت: هرگونه سکوت در برابر جنایات آل سعود به معنای تایید اقدامات این رژیم تجاوزگر است. سکوت رسانه‌های غربی و عدم انتشار اخبار جنایات عربستان در یمن خیانتی است که هیچ وقت از اذهان انسان‌های آزاده فراموش نخواهد شد و لکه ننگی بر پیشانی مدعیان حقوق بشر است.


 
هورستل، آمریکا را بازی گردان اصلی در وقایع یمن دانست و افزود: آمریکا از جهالت عربستان استفاده می‌کند و دشمنی خود با مسلمانان را با استفاده ابزاری از آل سعود به نمایش می‌گذارد.

 

وی تصریح کرد: آمریکا با وجود ادعای مبارزه با تروریسم، با تمام امکانات خود از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و به جای مبارزه با آنان در حقیقت این گروه‌ها را اداره می‌کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات