۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۹۳۳

یادواره دانش‌آموزی شهدای مظلوم یمن در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای مظلوم یمن با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی در سالن همایش مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.
یادواره دانش‌آموزی شهدای مظلوم یمن در تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاجی‌وند، کارشناس مسائل یمن عصر امروز 29 اردیبهشت ماه در یادواره دانش‌آموزی شهدای مظلوم یمن که در سالن همایش مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به چگونگی شکل‌گیری جریان انصار الله و گسترش فعالیت‌های آن در یمن در تشریح اهداف حمله عربستان به یمن گفت: عربستان می‌ترسید که بین شیعیان در یمن و عربستان هم‌گرایی ایجاد شود و یکی از اهداف اصلی‌اش در جریان این حمله سرکوب انصار الله است.

 

وی به نفوذ انصار الله در بین مردم یمن نیز اشاره کرد و افزود: بخش عمده ای از سران عشایر در یمن و همچنین نیروهای ارتش به انصار الله پیوستند .

 

حاجی‌وند با بیان این که رسانه‌های وابسته به استکبار در مورد یمن و حوادث آن اخبار دروغ منتشر می‌کنند، در بخشی از سخنانش به وضعیت عربستان بعد از مرگ پادشاه این کشور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این مدت سی نفر از مسؤولان عالی‌رتبه سعودی عوض شده‌اند و این نشانه تزلزل و شکست درونی در آل سعود است.

 

در ادامه این مراسم حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، با اشاره به این که در حال حاضر یکی از موضوعات مهم خاورمیانه جنایت آل سعود علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن است، تصریح کرد: حوادث غزه به گونه‌ای دیگر در حال وقوع است و تفاوت آن در این است که به جای رژیم صهیونیستی، عربستان داعیه‌دار جنگ شده است و به نوعی جنگ نیابتی در منطقه ایجاد کرده است.

 

علامتی با بیان این که در این جنگ یک کشور مسلمان که ادعای خادم الحرمین دارد به یک کشور مسلمان دیگر یورش برده است، ادامه داد: عربستان به عروسک خیمه شب‌بازی صهیونیست‌ها تبدیل شده است و به عبارتی دیگر به یک خودسوزی عقیدتی و سیاسی دست زده است.

 

وی در پایان افزود: اسلامی که عربستان از آن دم می‌زند اسلام آمریکایی است. تا کنون عربستان سه بار در جریان حمله به یمن با شکست مفتضحانه روبه‌رو شده است و وظیفه ماست که بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی از مظلوم دفاع کنیم./817/پ202/ح

ارسال نظرات