۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۲۰۰۱

گزارش خبرگزاری رسا از حاشیه‌های دیدار رییس جمهور با مردم تبریز

خبرگزاری رسا ـ مراسم استقبال از رییس جمهور که تحت الشعاع حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز و تیم تراکتورسازی بوده است، حاشیه‌های جالبی را نیز به همراه داشت.
کارت قرمز مردم تبريز به دولت گزارش خبرگزاری رسا از حاشیه‌های دیدار رییس جمهور با مردم تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان ساعاتی پیش با ورود به فرودگاه شهید مدنی تبریز شهر اولین ها هفدهمین سفر استانی خورد را آغاز کرد سفری 2 روزه که وی ضمن دیدار مردمی، با سرمایه گزاران بخش خصوصی، علما، خانواده های معظم شهدا و ایثار گران و برگزیدگان مردم تبریز دیدار خواهد داشت.


امروز مردم از تمام اقشار، روحانیان، بسیجیان، ورزشکاران، کشاورزان و روستائیان و کارگزان و شهرستان های استان به دیدار رییس جمهور رفته بودند، این حضور پرشور می تواند لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب امام خامنه ای باشد تا شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی را در عمل محقق سازند.


این مراسم که تحت الشعاع حوادث ورزشگاه یادگار امام تبریز و تیم تراکتورسازی بوده است، حاشیه‌های جالبی را نیز به همراه داشت، وزیر ورزش که شب گذشته به همراه هیأتی عالی رتبه به تبریز آمده بود، زوایای گوناگون حادثه تبریز در روز آخر لیگ را بررسی کرده و در گفت‌وگویی اعلام کرد؛ بازی تراکتور و نفت احتمال تجدید دارد، این موضوع در شرایطی مطرح شد که به نظر می‌ رسید پرونده این مسابقات بسته شده است، اما با دستور ریاست جمهوری دوباره همه چیز مورد بررسی این کمیته حقیقت یاب قرار خواهد گرفت.


مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش درباره این‌که چرا وزیر ورزش به جای علی کفاشیان در این باره اظهارنظر کرده است، گفته بود: چون دستور پیگیری از آقای رئیس جمهور بوده، آقای گودرزی در این زمینه وارد عمل شده اند، والا رسیدگی به امور فوتبالی در اختیار اهالی فدراسیون است.


حالا شاید حضور پرشور طرفداران تیم تراکتور سازی در ورزشگاه با شعار «روحانی حمایت» گویای درخواست مردم این خطه در احقاق حق خود بوده است، جالب است بدانید که سفر استانی این دوره رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی بر موج بازی تراکتور و نفت سوار است، سؤال اینجاست که اگر تراکتورسازی قهرمان فصل بود، مسؤولان چه تدارکی برای این مراسم دیده بودند!!! این در حالی است که در مسیر استقبال تا ورزشگاه باغشمال تعدادی از مردم و هواداران تیم تراکتورسازی با در دست داشتن کارت قرمز نسبت به فساد در فوتبال کشور اعتراض داشتند.


بنابر این گزارش، از تراکتورسازی بگذریم، به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در مراسم استقبال را مشکلات اقتصادی، بیکاری و ... کلافه کرده است، عده ای نامه به دست می خواهند مشکلات خود را به رئیس جمهور شان برسانند تا شاید فرجی شود، برخی از بیکاری می گویند برخی از دختر دم بخت سخن و عده ای از بیماران خود حرف دارند.


روستائیان از شرایط بد اقتصادی‌شان سخن دارند، برخی هم از یارانه که حذف شده گلایه دارند، یکی دیگر از گوسفندان گرگ خورده اش می نالید که محیط زیست همکاری لازم را ندارد، یکی از وام های با بهره سنگین بانکی گلایه داشت و نوشته بود که هر چه داشتم برای وام داده ام، یکی از وضعیت بد بهداشتی روستایشان سخن داشت، اما از همه درد ناکتر جوانی 37 ساله بود که از بیکاری در نامه اش بود که هنوز ازدواج نکرده ام.


در حاشیه این مراسم خانواده های شهدا و جانبازان را می توان دید، کسانی که درس ایثار و فداکاری و ایستادگی بر روی آرمان ها تا پای جان را به ما آموختند، امروز نیز سخن اصلی آنان است که مذاکرات زیر پرچم تهدید معنا ندارد، مذاکرات را ادامه بدهید اما عزت ملت ایران را فراموش نکنید.


کارگران برخی کارخانجات استان نیز با حضور در مراسم استقبال روحانی، با در دست داشتن پارچه نوشته هایی اعتراض خود  نسبت به وضعیت کار خود را اعلام کردند و خواستار توجه رئیس جمهور به پرداخت حقوق چند ماه عقب افتاده‌شان شدند.


بنابر این گزارش، دست نوشته هایی نیز به چشم می خورد که نوشته بود؛ «ما غریبه نیستیم، فکت شیت ایرانی انتشار یابد» « ما ملت ایرانیم و ایرانی هستیم ما خودی هستیم». اما گوشه ورزشگاه نیز عده ای شعارهایی تأمل برانگیز سر می دادند و درخواست داشتند که تحصیل فرزندان مردم آذربایجان شرقی در مدارس به زبان آذری باشد./854/پ202/ج

ارسال نظرات