۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خبر داد؛

ایجاد یک نهضت علمی فراگیر در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به رشد و پیشرفت روز افزون حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: اگر 17 سال پیش به دنبال آن بودیم که ساختار و فرصت‌هایی ایجاد کنیم اما امروز به دنبال ارتقای این ساختارهای پایه‌گذاری شده و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر هستیم.
هشتمين جشنواره تجليل از برترين هاي حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در جمع خواهران طلبه نخبه سراسر کشور که در هشتمین جشنواره برترین‌های حوزه علمیه خواهران که در مجتمع نرجس خاتون (س) جمکران برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره‌ها در حقیقت جشن بندگی، خدمت، رشد و روشن‌کننده مسیر آینده حرکت علمی و عملی حوزه علمیه خواهران است.

 

وی افزود: امروز به دنبال ارتقای ساختارهای شکل‌گرفته و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر در حوزه خواهران هستیم؛ در دوران غیبت کبرای امام عصر (عج) همین افتخار برای حوزه علمیه خواهران کافی است که طلاب آن در مسابقه مغفرت و غفران الهی قرار گرفته‌اند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به این‌که این مدل از مسابقات فرصتی برای تکاثر طلاب و تفاخر برای طلاب خواهر نیست، گفت: این مسابقه‌های علمی برای شناخت ظرفیت‌ها و برآورد میدانی و سازمانی در حوزه‌های علمیه خواهران است.

 

وی ادامه داد: امروزه برمدار تلاش‌های خواهران حوزوی بست و گسترش آموزش‌های علمی در حوزه دین دیگر در حوزه‌های علمیه صرفاً به برادران عرضه نمی‌شود و این موضوع تقسیم‌ شده است.

  

مدیر حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر 17 سال پیش به دنبال آن بودیم که ساختار و فرصت‌هایی ایجاد کنیم اما امروز ما به دنبال ارتقای این ساختارهای پایه‌گذاری شده و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر هستیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که در جریان فرهنگی و علمی کشور طلیعه‌های این حرکت عظیم را می‌توان مشاهده کرد، گفت: امروز تولید علم، علم منحصر به قم و یک نقطه خاص نیست و این عرصه در سراسر کشور توزیع ‌شده است؛ اگر سخن از ارتقای رشد علمی در بخش‌های مختلف حوزه علمیه داشته باشیم دیگر نباید از مقام اثبات، ثبوت و پیشینه سخن گفت.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این‌که شاخص‌های علمی جایگاه خاص و ویژه منحصر به‌ فرد خود را دارند، عنوان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علمیه خواهران به همت خواهران طلبه وارد چهارمین سال برگزاری شده است.

 

وی ادامه داد: در نخستین سال شروع جریان کرسی‌های آزاد اندیشی 50 کرسی در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار شد که در سال گذشته این رقم به حدود 300 کرسی رسیده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌که امیدوار هستیم با همت طلاب خواهر به ‌زودی شاهد راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علمیه خواهران باشیم، اظهار کرد: امروز شاهد فعالیت 60 مرکز آموزش عالی و تخصصی حوزوی خواهران در سطح 3 هستیم که در 13 رشته مشغول به فعالیت هستند؛ امروز ضروری است که این حرکت علمی را ارتقا داده و سطح چهار را در استان‌های مختلف کشور توسعه جدی بدهیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این‌که اگر کسی به خدا متکی نباشد علم و عمل او برخلاف مسیر انسانیت و بشریت صرف می‌شود، عنوان کرد: انسان‌های بدون خدا و دین مسیر انحرافی را در پیش می‌گیرند و این جشنواره‌ها فرصت مناسبی است که ما ظرفیت خود را بشناسیم؛ باید برای ارتقا و شکوفا شدن این ظرفیت‌ها تلاش کنیم و طلاب خواهر باید بهره‌وری خود را افزایش دهند./921/پ202/ف

ارسال نظرات