۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۶۲۱۲۵

خبرنگار آرژانتینی به دلیل طرح اتهام علیه پاپ مورد پیگرد قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ خبرنگاری آرژانتینی که با انتشار کتابی، پاپ را متهم به همکاری با دولت دیکتاتوری آرژانتین در سال های دهه هفتاد کرده بود، با سند سازی و طرح اتهام مواجه شد.
پاپ
به گزارش خبرگزاری رسا، یک خبرنگار آرژانتینی که پاپ فرانسیس را متهم به همکاری در جنگ داخلی آرژانتین کرده بود، از سوی دادگاه متهم شناخته شد.
 
در سال 2005، هوراسیو وربیتسکی، خبرنگار چپ گرای آرژانتینی، کتابی را منتشر کرد که در آن بیان می شد جورج ماریو برگولیو، کاردینال وقت آرژانتین در دهه هفتاد میلادی، دو نفر از اعضای ترقی خواه کلیسا را به سرویس های جاسوسی دولت دیکتاتوری آن موقع تحویل داده است.
 
این اتهامات، بعد از انتخابات پاپ در سال 2005 که برگولیو اولویت بعد از پاپ بندیکت ششم بود، برای اولین بار مطرح شد و در زمان انتخاب برگولیو به عنوان پاپ فرانسیس در سال 2013 دوباره جان تازه ای گرفت. این در حالی بود که یکی از کشیشان نجات یافته از بند حکومت دیکتاتوری آن سال ها، همه اتهامات وارده را رد کرد.
 
در حال حاضر این خود هوراسیو وربیتسکی است که از سوی مقامات فعلی کشور به همکاری با دولت دیکتاتوری آرژانتین متهم است.
 
روز دوشنبه دو روزنامه نگار آرژانتینی در مطلبی تحت عنوان "وربیتسکی با خدا یا با شیطان"، اسنادی محرمانه را فاش کردند و مدعی شدند که وربیتسکی طی سال های 1978 تا 1981 با دولت دیکتاتوری و نظامی آرژانتین همکاری داشته است.
 
صرف نظر از درستی ادعای وربیتسکی در مورد پاپ فرانسیس فعلی و کاردینال برگولیوی سابق، به نظر می رسد که طرح انتقاد و شکایت از مقام پاپ به هیچ وجه به مزاق دولت های مسیحی خوش نمی آید./847/ب902/د
ارسال نظرات