۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۱۵۱
به همت کانون فرهنگی و تربیتی سمیه شهر‌ری؛

همایش مدیران و روحانیان مدارس خاص برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و حوزه‌های علمیه، همایشی با موضوع همکاری بین روحانیان و فرهنگیان در شهر‌ری برگزار شد.
حوزه و مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مدیران و روحانیان مدارس خاص، با حضور حجت الاسلام مجتبی ملکی، مشاور وزیر و دبیر کمیته همکاری حوزه‌های علمیه آموزش و پرورش تهران، علیرضا کمرئی، مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حجت الاسلام نصر‌آبادی، رییس ستاد اقامه نماز شهر‌ری و تنی چند از روحانیان و مدیران فرهنگی شهرستان شهر‌ری، عصر چهار‌شنبه، سی‌ام اردیبهشت ماه در محل کانون فرهنگی و تربیتی سمیه شهر‌ری، برگزار شد.



حجت الاسلام ملکی در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد 36000 شهید دانش آموز و شهدای روحانی و فرهنگی، گفت: در روزگاری که منطقه ما کانون حوادث عظیمی شده است، و حوادث بسیار فجیعی هر روز در این منطقه رخ می‌دهد، تنها با هدایت‎‌ها و مدیریت رهبر معظم انقلاب که جهت حرکت صحیح را نشان می‌دهند، می‌توان از این حوادث به سلامت عبور کرد.



در ادامه این مراسم کمرئی ضمن تشکر از مدیران و مسوؤلان مدارس خاص و روحانیان محترمی که در این مدارس خدمت می‌کنند، گفت: ما فرهنگیان و روحانیان دغدغه‌های مشترکی داریم، و همین احساس مسؤولیت ما را در این‌جا جمع کرده تا نگاهی نو ایجاد کنیم و دیدگاه‌های خود را به هم نزدیک کنیم.



وی افزود: ما معتقدیم که مدیران مدارس خاص باید مراقب این موضوع باشند که دانش آموزان مدارس خاص تک ساحتی بار نیا‌یند و افزون بر دریافت مطالب علمی، به ابعاد دیگر وجودی آنان نیز توجه شود و در مسایل دینی نیز با کمک روحانیان محترم و خواهران حوزوی رشد و پرورش بیابند.



مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تاکید بر رابطه دو‌سویه مدیران مدارس و حوزویان، گفت: در روزگاری که علم هر لحظه در حال پیشرفت است، باید با تعامل سازنده بین مدیران مدارس و روحانیان، فضایی فراهم شود که هم مربیان از علم روز بهره بگیرند، هم دانش آموزان با فراگیری علوم جدید، در آینده دانا و مستعد پای به جامعه پای به جامعه بگذارند.



کمرئی با اشاره به نظر‌سنجی‌های به عمل آمده در خصوص سطح علمی و اجتماعی دانش آموزان، گفت: طبق آمار به‌دست آمده، امروز دانش آموزان ما در سطح قابل قبولی قرار دارند اما در مواجهه با معضلات اجتماعی بسیار آسیب‌پذیر نشان می‌دهند و وظیفه ما به عنوان نهاد‌های تربیتی این است که با هدایت صحیح نگذاریم دانش آموزان ما در معرض این آسیب‌ها قرار بگیرند.



وی در خاتمه گفت: نگرش‌های امروز بعضا در برخی موارد راکد است و می‌توان با هم‌سو کردن دیدگاه‌ها و جهت گیری‌های صحیح در مسیر رشد و تهالی نظام آموزشی کشور گام برداشت.



در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام آقا بابا، نماینده ائمه جماعات مدارس استان تهران با اشاره به فعالیت 13 ساله خود در 536 مدرسه، گفت: از برکات حضور روحانیان در مدارس می‌توان به، سودمند بودن این حضور برای مدیران، اعتماد دانش اموزان به لباس روحانیت، در میان گذاشتن مشکلات دانش آموزان توسط خودشان با روحانیان، آموختن اخلاق و منش اسلامی از حوزویان، اشاره کرد، در نقطه مقابل نیز انتقاداتی به این طرح وارد است که، برخی مدارس تنها به‌دنبال یک روحانی برای نماز جماعت و گرفتن عکس هستند و متاسفانه حضور روحانیون به‌طور مستمر در مدارس نیست و تنها روز‌هایی محدود در هفته این همکاری وجود دارد و عمدتا به‌طور ثابت این حضور در مدارس انجام می‌شود.



در ادامه این مراسم، خانم عظیمی، نماینده مدارس نمونه دولتی، با تقدیر و تشکر از خواهران حوزوی، گفت: در ابتدا با حضور خواهران حوزوی در مدارس مخالف بودیم، زیرا برخی از دانش آموزان عرب زبان منطقه، پشت سر روحانی زن نماز نمی‌خواندن، اما با تعامل بسیار سازنده‌ای که با روحانیان آقا ایجاد شد، امروز ما شاهد این هستیم که گرایش به روحانیان در مدارس بیشتر شده است، هر‌چند هنوز برخی از دانش آموزان در مورد فریضه نماز، کمی سستی می‌کنند.



حجت الاسلام شمس آبادی، نماینده مدارس نمونه دولتی در ادامه این مراسم با اشاره به حضور 13 ساله خود در مدارس، گفت: حضور روحانیون در مدارس نباید صرفا به عنوان یک امام جماعت باشد و باید به جنبه مشاوره‌ای روحانیان نیز توجه کرد، زیرا در هر مدرسه‌ای که روحانیان حضور دارند، درصد آسیب‌های اجتماعی بسیار پایین‌تر است.



در ادامه این مراسم حجت الاسلام نصر‌آبادی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری هر قدمی که در راه نماز برداشته می‌شود را جهاد می‌دانند، باید مسؤولان مدارس نیز به امر نماز در مراکز آموزشی اهتمام بیشتری بورزند و با یک دل‌سوزی و ایثار از سوی تمام متولیان امر آموزش این فریضه الهی را در مدارس زنده نگه دارند.




در پایان این مراسم آقای مهران‌فر، نماینده مدارس استعداد‌های درخشان با بیان این‌که شبیه خوان فرهنگی امروز در حال تزریق ویروس‌های فکری و اخلاقی در جهت منفعل کردن جامعه ماست، تاکید کرد: باید با پیوند حوزه‌ها و مدارس و استفاده از نگرش مشترک بین روحانیان و فرهنگیان در مقابل این حمله فرهنگی ایستاد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات