۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۲۷۶
مدیر مدرسه علمیه امامزاده ابراهیم بهبهان:

مبلغان طعم شیرین مناجات شعبانیه را به مردم بچشانند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم بهبهان با اشاره به فضیلت ماه شعبان گفت: طلاب و روحانیان از مناجات شعبانیه استفاده کرده و طعم شیرین آن را نیز به مردم بچشانند.
شعبان

حجت الاسلام سید آیت الله دهدار، مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  ماه شعبان را یکی از فرصت های مناسب برای مناجات با خدا توصیف کرد و خاطرنشان کرد: مناجات شعبانیه که از امام علی(ع) و دیگر امامان معصوم(ع) بیان شده، مناجاتی بسیار ارجمند و گرانبهاست که در آن راز و رمز و معارف گسترده ای نهفته است؛ انتظار می رود طلاب و روحانیان از مناجات شعبانیه استفاده کرده و طعم شیرین آن را نیز به مردم بچشانند.

 

وی در پیوستگی ماه شعبان با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه شعبان  مقدمه ای برای ورود به ضیافت بزرگ است؛ داشتن آمادگی هاى فکرى و روحى براى درک هر چه بیشتر ماه خدا از ضروریات بوده و برای بهره بردن از سفره بی انتهای پروردگار باید قلب و روح خود را با استفاده از اعمال و آداب ماه شعبان آماده کرد.

 

استاد حوزه علمیه بهبهان با اشاره به اینکه در روایات اسلامی برای همه روزهای ماه شعبان اعمال مستحبی وارد شده، گفت: همه مردم و به ویژه نسل جوان با مراجعه به کتاب مفاتیح الجنان و منابع معتبر اسلامی اعمال یاد شده را فراگیرند و فرصت های این ماه را از دست ندهند چرا که فرصت بسیاری مناسبی برای خود سازی است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم بهبهان همچنین خاطر نشان کرد: این ماه یکی از سه ماه پر فضیلتی است که مؤمنان می توانند با بهره گیری از دستورات پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار (ع) برای تقرب الهی استفاده کنند.

 

وی افزود: ماه شعبان فرصت مناسبی برای بازگو کردن زندگانی سراسر رحمت وعدالت ائمه معصومان (ع) است و از این رو روحانیان و مبلغان دینی در دیگر برنامه های این ایام با توجه به مسایل روز داخلی و اتفاقات جهان اسلام سخنانی برای مردم ایراد خواهند کرد.

 

حجت الاسلام دهدار افزود: مبلغان در شب های سوم، چهارم و پنجم ماه شعبان که به ترتیب ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زین العابدین(ع) است در راستای نقش دینی و تبلیغی خود برای بهره مندی بیشترمردم از دین اسلام اقدام به برگزاری برنامه های متعدد سخنرانی، جلسات اخلاق و مراسم مولودی خوانی کنند./9454/ت302/ب4

ارسال نظرات