۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۲۸۴
رییس جمهور:

تولید ملی باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد

خبرگزاری رسا ـ دکتر روحانی در جمع تعدادی از صنعت‌گران آذربایجان‌شرقی گفت: باید تلاش کنیم تولیدات کشور قدرت رقابت با محصولات سایر کشورهای دنیا را پیدا کند.
حسن روحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در حاشیه افتتاح خط تولید شیشه سهند فلوت تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت برای رونق اقتصادی و تولید کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیست، در حقیقت سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی برای تولید بیشتر و توسعه کشور است.


رییس‌ جمهور در این بازدید که مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت وی همراهی می‌کرد، از نزدیک با کارکنان و مهندسان خط تولید گفت‌وگو و در خصوص مسایل مربوط به تولید این محصول بحث کرد و گفت: باید همه کارآفرینان را تشویق کنیم تا در صحنه تولید و سرمایه‌گذاری حضور یابند و برای پیشرفت و عظمت کشور تلاش کنند.


وی با قدردانی از کارآفرین تبریزی در راه‌اندازی این خط تولید، بر ادامه مسیر توسط سایر کارآفرینان تأکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تولیدات کشور قدرت رقابت با محصولات سایر کشورهای دنیا را پیدا کند و این کارخانه که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده امروز محصولاتی قابل رقابت از نظر قیمت و کیفیت با کشورهای پیشرفته دنیا تولید می‌کند.


گفتنی است، شرکت تولید شیشه سهند بزرکترین خط تولید شیشه کشور با ظرفیت تولید سالانه 220 هزار تن شیشه انواع خودرو، ساختمان، آیینه، ایمنی (سکوریت) و تزئینی است. این پروژه با مشارکت بخش داخلی و خارجی و با سرمایه‌گذاری ریالی یکهزار و 250 میلیارد و ارزی 56 میلیون یورو طی 29 ماه راه‌اندازی شده است.


این کارخانه که زمینه اشتغال بیش از 600 نفر را فراهم کرده است، نخستین تولید کننده نسل جدید شیشه‌ها در دنیاست که می‌تواند سهم بسزایی در جلوگیری از هدررفت انرژی ایفا کند.


بنابر این گزارش، رییس جمهوری اعلام کرد که دولت در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی، برای اجرای 32 طرح و پروژه در این استان، 965 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد و افزود: این اعتبار ریالی اختصاصی علاوه بر 517 میلیون دلار فاینانسی است که برای خط 2 مترو تبریز در نظر گرفته شده است.


رییس جمهور با تشریح بخش‌هایی از این طرح های عمده که می توانند تحولی در استان ایجاد کنند خاطرنشان کرد: همه این طرح‌ها طی امسال و سالی آینده، به بهره برداری خواهند رسید.


گفتنی است، رییس جمهور پس از این بازدید برای شرکت در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی و نشست خبری با اصحاب رسانه راهی استانداری شد./935/پ202/ش

ارسال نظرات