۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۶۲۲۹۱
استاد دانشگاه و حوزه علمیه کرمانشاه:

احیای نام آیت الله نجومی, احیاء انسانیت و جوهره آدمیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه و حوزه علمیه کرمانشاه با بیان این که احیای نام آیت الله نجومی, احیاء انسانیت و جوهره آدمیت است، گفت: دیدار مرحوم آیت الله نجومی، انسان را به یاد خدا می انداخت و گفتارش در دل می نشست و همیشه تلاش داشت که کارهایش را در گمنامی، انجام دهد.
آيت الله نجومي

حجت الاسلام محمد جواد مهری، استاد دانشگاه و حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص)، گفت: توجه به فضائل و کرامات علما و بزرگان بسیار تأکید شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با یاد نیکوکاران خداوند، رحمت الهی خود را فرود می آورد.


حجت الاسلام مهری، اظهار داشت: مرحوم آیت الله سید مرتضی نجومی، از مجتهدین بزرگوار و از بیوت علم و عمل و تقوا و به تعبیر خودشان، اجداد پدری و مادری شان از 350 سال پیش، همگی از علما و افاضل نادره عصر خویش بوده اند.


استاد حوزه بیان داشت: آیت الله نجومی(ره) شخصیتی است که سخن گفتن در مورد او کار آسانی نیست چرا که ایشان مرد علم و عمل، ایمان و یقین، پرهیزکاری و اخلاص بوده است.


وی با توجه به عشق و ارادتی که مرحوم آیت الله نجومی(ره) به معبودش داشت، خاطر نشان کرد: خط و مشی این بزرگوار غیر از مسأله عصمت، خط و مشی ائمه اثنی عشر(س) بوده و به هیچ کس و هیچ چیز جز خداوند متعال، دلبستگی نداشت.


استاد دانشگاه کرمانشاه با توجه به اینکه زندگی مرحوم آیت الله نجومی وصف ناشدنی است، بیان داشت: آیت الله نجومی(ره) با کمال عزت نفس و قناعت زندگی می کرد و در مسائل اخلاقی، معلمی نمونه بود.


حجت الاسلام مهری در ادامه افزود: دیدار این بزرگوار، انسان را به یاد خدا می انداخت و گفتارش در دل می نشست و همیشه تلاش داشت که کارهایش را در گمنامی، انجام دهد.


استاد حوزه علمیه کرمانشاه، بیان داشت: مراتب علمی و فقهی آیت الله نجومی(ره) بر هیچ اهل دانشی پوشیده نیست و با وجود اجازات اعلام علمای حوزه بلند آوازه نجف اشرف مثل آیت الله آقا میرزا محمد باقر زنجانی و آیت الله حاج سید عبدالاعلی سبزواری تلمذ فرمودند، ایشان شخصیتی بود که استادش او را سیدالفقهاء و المجتهدین الاعلام می نامید.


وی با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب او را عالمی پارسا و بزرگوار، فقیه اخلاقی و مردمی نامیده است، اظهار داشت: آیت الله نجومی(ره) در این عصر نمونه ای از گذشتگان صالح بود و به دلیل فضائل اخلاقی و معنوی، فرمانده کل قوا او را عالمی عامل و وظیفه شناس، هنرمندی چیره و نام آور و او را همیشه در صراط مستقیم انقلاب، خواند.


حجت الاسلام مهری با اشاره به هدف خود از تألیف کتاب «نگین کرمانشاهان، مرد لحظه های ناب بندگی»، ابراز داشت: مرحوم آیت الله نجومی دارای روحی لطیف و بسیار پاک بود و مردی با اخلاص و دلسوز و بلند مقامی است که احیای نام او، احیای انسانیت و جوهره آدمیت است.


استاد دانشگاه کرمانشاه در پایان گفت: نوشته حاضر، گوشه هایی از لطافت های روح آن مرد خدایی را بازگو می کند و خوانندگان را به رموز سعادت و عوامل خوشبختی و قرب به خدا می رساند، امید است که این اثر ناچیز گامی مختصر و کوتاه در راه ترسیم چهره مبارک و تابناک علامه هنرمند، حضرت آیت الله سید مرتضی نجومی باشد و ذخیره های برای روز بیچارگی همه ما قرار گیرد و مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد./857/ت302/ح

ارسال نظرات