۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۶۲۲۹۵
آیت الله نمازی:

نخستین نشانه اهل تقوا و ایمان، اهمیت دادن به نماز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر این که همه کارها را باید با نماز هماهنگ کرد نه این که نماز را با کارها هماهنگ کنیم، گفت: نخستین نشانه اهل تقوا و ایمان، اهمیت دادن به نماز است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان، وجود تقوا و ایمان در انسان را دارای نشانه ها و شرایطی دانست و گفت: افراد مدعی ایمان و تقوا باید ضمن شناسایی نشانه های تقوا درخود تلاش کنند آن را مدیریت کنند و اگر از آن بهره هستند برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

 

وی افزود: در جلد 64 کتاب شریف بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی آمده است، حضرت علی(ع) از پیامبراکرم(ص) اگر از شما سؤال شود نشانه های اهل ایمان چیست چه پاسخی خواهید داد، پیامبراکرم(ص) سرخود را پایین گرفت و سپس بالاگرفت و گفت، برای مؤمن بیست صفت و نشانه است.

 

آیت الله نمازی، ادای نماز به موقع، پرداخت به موقع زکات، کمک به نیازمندان و فقرا، مراقبت از ایتام، پوشش بدن، راستگویی و ... را از جمله نشانه های اهل ایمان دانست و افزود: کسی که نماز اول وقت و در صف اول نماز جماعت حضور دارد و نماز را با آداب و شرایط، با معرفت، حضور قلب و اخلاص و بدون عجله بخواند نشانه ایمان او است.

 

وی افزود: اهل ایمان به نماز اهمیت داده و هنگام نماز حضور قلب و توجه به خدا دارد، نه این که هنگام نماز هرچه آنچه را که فراموش کرده در ذهن خود مرور کند چرا که شیطان برای منحرف کردن انسان از حضور قلب، هرآنچه را فراموش کرده هنگام نماز به او یاد آوری می کند.

 

وی با تأکید بر این که همه کارها را باید با نماز هماهنگ کرد نه این که نماز را با کارها هماهنگ کنیم گفت: نخستین نشانه اهل تقوا و ایمان، اهمیت دادن به نماز است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که یکی از نشانه های دیگر اهل ایمان پرداخت به موقع زکات اموالی است که زکات بر آن واجب است گفت: اموال ثلاثه شتر، گاو و گوسفند و غلات اربعه اعم از گندم و جو و خرما و کشمش از جمله اموالی است که زکات بر آن واجب است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید، افرادی که در پرداخت زکات پیشرو هستند و تأخیر در پرداخت زکات ندارند اموال آنها نیز برکت دارد، از این رو تأخیر در پرداخت زکات ممکن است دارای آفاتی از جمله باد و باران و سیل و زلزله و یا سرقت و سبب از بین رفتن اموال می شود.

 

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم، مراقبت از نیازمندان را یکی دیگر از نشانه های اهل ایمان و تقوا نام برد و افزود: افرادی که نیازمندان و فقرا را با رعایت حفظ کرامت با سفره خود شریک می کنند، نشانه ایمان و با تقوایی آنها است.  

 

آیت الله نمازی یادآور شد: اگر افراد نیازمندی را می شناسید که نیازمند مساعدت و کمک شما هستند نباید منتظر بمانید تا به شما مراجعه کنند بلکه باید برای کمک به آنها پیش قدم شده و به گونه ای به آنها کمک کنید که متوجه نشوند از سوی چه کسی حمایت شده اند.   

 

وی همچنین مراقبت از ایتام و دست نوازش بر سر ایتام را نیز یکی دیگر از نشانه های اهل ایمان دانست و افزود: منظور از دست نوازش بر سر ایتام حل مشکلات و کمک به آنها است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: یکی دیگر از نشانه دیگراهل ایمان این است که هرگاه سخن می گویند راستگو هستند و از دروغگویی پرهیز می کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات