۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۳۰۰

سیاست مداران آمریکایی خواستار دخالت کمتر کلیسا در امور فرهنگی شدند

خبرگزاری رسا ـ با وجود فعالیت های ناچیز کلیسای کاتولیک در امور فرهنگی، سیاست مداران آمریکایی و در راس آن ها باراک اوباما خواستار کمتر شدن این فعالیت ها شدند.
درخواست سياست مداران آمريکايي از پاپ
 
به گزارش خبرگزاری رسا، هفته پیش گروهی از کشیشان مسیحی و نیز اوانجلیست های آمریکا در دانشگاه جرج تاون برای بررسی راه های مشارکت با رهبران سیاسی، جهت مبارزه با فقر داخلی و جهانی  گرد هم آمدند.
 
این جلسه که به همت بنیاد تلاش برای گسترش مسیحیت در زندگی اجتماعی برگزار شد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز حضور داشت. اوباما در این جلسه تاکید کرد که مبارزه با فقر باید به اولویت اصلی کلیسا تبدیل شود.
 
این اظهار نظر اوباما به این معنا بود که کلیسا بیش از اندازه به مباحث فرهنگی می پردازد و به اندازه کافی به در مورد مبارزه با فقر اقدام نکرده است و همین امر موجب انتقاد هایی از سوی جامعه مسیحیان محافظه کار شده است.
 
این که کلیسا و در راس آن پاپ، به اندازه کافی در مورد مباحث فرهنگی و بنیادی جهان به ویژه کشور های غربی اقدام نکرده است، برای همه امری مسلم و قطعی است. حتی پاپ فرانسیس در سال اول شروع به کار خود گفته بود که کلیسیا نباید فقط به مسایلی مانند سقط جنین، ازدواج هم جنس گرایان و تنظیم خانواده بپردازد. در حالی که این مسایل بنیادی ترین مسایل و مبتلابه همه جوامع به ویژه جهان غرب است. دیدگاه های شخص پاپ در مورد هم جنس گرایان تعجب بسیاری را برانگیخت. وی در اولین سفر خود در مقام پاپ به کشور برزیل در مورد همجنس گرایان گفته بود که اگر فرد خدا را قبول داشته باشد من چه کسی هستم که در مورد وی قضاوت کنم.
 
صرف نظر از این مسایل گویا اندک اقدامات مثبت فرهنگی جاری از جانب کلیسا به مذاق عده ای از سیاست مداران خوش نیامده است. در حالی که سیاست های سیاست مداران غربی خود عامل گسترش فقر و بیکار در کشور های مختلف به ویژه غربی شده است، آن ها کلیسا را متهم به کم کاری در مبارزه با فقر می کنند./847/ب903/ک
ارسال نظرات