۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۳۶۵

خودداری دادگاه‎ آل‎خلیفه از حضور وزیر کشور بحرین در محاکمه شیخ علی سلمان

خبرگزاری رسا ـ وکلای دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کردند که دادگاه آل‎خلیفه برای پنجمین بار از شنیدن دفاعیات شیخ علی سلمان جلوگیری کرد.
وکلاي شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وکلای حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی طی بیانیه‎ای مشترک از روند محاکمه این عالم بحرینی انتقاد کردند و خاطرنشان ساختند که دادگاه آل‎خلیفه برای پنجمین بار از قرائت دفاعیه شیخ علی سلمان ممانعت ساخت.


در این بیانیه آمده است: دادستان بحرین با حذف و تصرف در سخنرانی‎های شیخ علی سلمان درپی متهم و محاکمه ساختن این عالم بحرین است.


آنان ادامه دادند که هیأت وکلای مدافع شیخ علی سلمان بارها بر احضار برخی مسؤولان بحرینی از جمله راشد بن عبدالله آل‌خلیفه وزیر کشور،  رییس سازمان امنیت کشور برای شهادت در دادگاه اصرار می‌ورزند اما دادگاه این درخواست‌ها را نپذیرفته است.


وکلای دبیرکل جمعیت الوفاق تصریح کردند که دادگاه همچنین درخواست نمایش ویدئوهای تصویری سخنرانی‌های شیخ علی سلمان را که تیم وکلای مدافع تهیه کرده است، رد می‌کند.


در این بیانیه آمده است: دادگاه، شکایت مدعی عموم را به صورت مکتوب دریافت کرد و بدون آن که نسخه‎ای از آن را در اختیار هیأت دفاع قرار دهد
جلسه را مختومه اعلام و آن را به 26 خرداد موکل کرد.


گفتنی است شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.


دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند.


تاکنون پنج جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است. دادگاه کیفری بحرین روز گذشته پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان را برگزار کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات