۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۶۲۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

کنترل جمعیت آینده کشور را به خطر می ‌اندازد/ ضرورت فرهنگ‌ سازی برای اقناع جامعه بر فرزندآوری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که کنترل جمعیت آینده کشور را به خطر می ‌اندازد، تغییر این باور و نگرش غلط را تنها با کار جهادی مستمر و طاقت فرسا ممکن دانست و بر ضرورت فرهنگ‌ سازی برای اقناع جامعه بر فرزندآوری تأکید کرد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، با تأکید بر این که فراگیر کردن فرهنگ صله رحم در جامعه از ضرورت های امروز کشور است، طرح ارتقای فرهنگ صله ‌رحم در این استان را طرحی قابل قبول و ارزشمند دانست.

 

وی صله رحم را جزء فرهنگ زیبای اسلام دانست و گفت: هر چقدر پیوند اجتماعی در جامعه عمیق ‌تر باشد، به همان میزان پیوند درون خانوادگی نیز قوت پیدا خواهد کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، عوامل کاهش صله رحم را برشمرد و ابراز داشت: افزایش تکنولوژی، بزرگ شدن شهرها و تغییر در سبک زندگی همانند اشتغال برخی زنان موجب شده است که بانوان در خانه حضور کمتری داشته باشند و در نتیجه رفت‌وآمدهای خانوادگی کمتر شود اما اگر به تأثیر صله رحم در سعادتمندی خانواده باور و یقین داشته باشیم در کنار همه این تغییرات، باز هم صله ‌رحم را فراموش نخواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، پیوند و همدلی را جزء ضرورت‌ها و نیازهای اساسی جامعه اسلامی خواند و افزود: هر چقدر پیوند اجتماعی و خانوادگی در جامعه اسلامی آشکارتر باشد، استحکام پایه ‌های ایمانی نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین هر چه می‌توانید در راستای تحقق این مهم تلاش جدی داشته باشید.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت عملیاتی شدن مصوبات این شورا در متن و بدنه اصلی جامعه تأکید کرد و گفت: اگر جلسات ما تنها در گفتمان خلاصه شود و هیچ‌ گونه خروجی نداشته باشد به یقین خسارت است؛ بنابراین با روحیه تعهد و احساس مسؤولیت همگانی به دنبال عملیاتی کردن مصوبات این شورا در بدنه جامعه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت و ضرورت فرهنگ‌ سازی برای اقناع جامعه بر فرزندآوری، تصریح کرد: متأسفانه مسأله کنترل جمعیت در جامعه خیلی زود به یک باور عمومی تبدیل شد، به گونه ‌ای که اکنون نمی ‌توان به آسانی این باور غلط را در اذهان تغییر داد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که کنترل جمعیت آینده کشور را به خطر می ‌اندازد، تغییر این باور و نگرش غلط را تنها با کار جهادی مستمر و طاقت فرسا ممکن دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه خیلی از افراد جامعه حاضر نیستند بپذیرند که با کنترل جمعیت چه ضایعه و خطر بزرگی آینده نظام و کشور را تهدید می‌کند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات