۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۶۲۵۰۶
شیخ نعیم قاسم:

عراق بیش از هرکشوری با خطر تجزیه مواجه است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا و برخی جریان های عراق خواستار تجزیه این کشور هستند، گفت: عراق بیش از هرکشوری با خطر تجزیه مواجه است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در دیدار با گروهی از تشکل های جوانان لبنان با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی دشمن اساسی جهان اسلام و منبع همه مشکلات و بحران های منطقه است.
 

 

وی افزود: با توجه به اینکه مقاومت در برابر چنین دشمنی اجتناب ناپذیر است، مقاومت اسلامی توانست پس از سال ها تلاش سرزمین های لبنان را از لوث رژیم صهیونیستی پاکسازی کند.

 


وی آزادسازی جنوب لبنان را اتفاقی بی نظیر و بی سابقه خواند و گفت: این اتفاق تاریخی که برای اولین بار در سال 2000 به ثمر نشست، توانست تغییری جدی در منطقه ایجاد کند. امروز نیز ادامه راه مقاومت با توجه به ادامه اشغال بخش های از سرزمین‌های لبنان، فلسطین و سوریه الزامی است.

 


شیخ نعیم قاسم گفت: نبرد مقاومت اسلامی با رژیم صهیونیستی نبرد با پروژه ای است که نمودهای مختلفی دارد و امروز در قالب گروه های تکفیری به فتنه گری مشغول است.

 


این عضو ارشد حزب الله لبنان جنایتگری آل سعود و آمریکا را نمودی دیگر از توطئه های صهیونیستی خواند و تصریح کرد: هر تجاوزی غیرقابل قبول است. نمی‌توان هیچ تجاوزی را توجیه کرد و اینگونه القا کرد که بنا به برخی مصالح تجاوز به برخی کشورها بلامانع است.


 

شیخ نعیم قاسم همچنین در گفت و گو با خبرگزاری رویترز نیز با تأکید براینکه حمایت عربستان، قطر و ترکیه از گروه‌های تکفیری با نظارت آمریکا صورت می‌پذیرد، گفت: این حمایت ها نمی‌تواند تأثیری در آینده سوریه داشته باشد و هیچ تزلزلی در اقدامات دولت و ارتش ایجاد نمی‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت برخی کشورها از تروریسم و جریان تکفیری، کشورهای منطقه را با خطر تقسیم و تجزیه مواجه کرده است.


معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد: عراق بیش از هرکشوری با خطر تجزیه مواجه است؛ چرا که آمریکا و برخی جریان های سیاسی عراق خواهان تجزیه این کشور هستند و تلاش های ویژه ای را در این راستا صورت می‌دهند./983/ب901/ک
 

ارسال نظرات