۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۵۱۶
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس سازمان اوقاف شیعه عراق:

برای رفع مشکلات عراق دعا می کنم/ همدلی و همکاری سبب پیشرفت کشور عراق می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس سازمان اوقاف شیعه عراق تدبیر و دقت در برنامه ریزی ها را ضروری دانست و گفت: باید در تمامی برنامه هایی که در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا ان شاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم کنید.
آيت الله صافي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام سید علاء الموسوی رییس سازمان اوقاف شیعه عراق با تقدیر از ایشان و هیأت همراه، گفت: حقیر از دیدار شما و فعالیت هایی که در خدمت به عتبات عالیات عراق انجام می دهید، مسرور شدم؛ ان شاء الله این خدمات، مرضیّ حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه باشد.


وی با اشاره به اهمیت مسؤولیت اوقاف شیعی در عراق افزود: مسؤولیتی که شما دارید، بسیار با ارزش و افتخار است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست، افتخار کنید که در خدمت به مکتب اهل البیت(ع) هستید و قدر آن را بدانید.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عراق اظهار داشت: با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبرو شده است، ما مأیوس نیستیم؛ دعا می کنیم و امیدواریم ان شاء الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل البیت(ع)، این مشکلات به زودی برطرف شود.


وی تدبیر و دقّت در برنامه ریزی ها را ضروری دانست و ادامه داد: باید در تمامی برنامه هایی که در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا ان شاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم کنید.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه، با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات ابراز داشت: آثار بسیار مهمّی در عتبات عالیات وجود دارد که هر کدام نشانگر یک تاریخ مهمّ است، به عنوان مثال کتیبه ای که در سرداب مقدّس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر لدین الله است که نسبت به امر مهدویت معتقد بود؛ باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند که در عتبات عالیات - صانها الله عن الحوادث- وجود دارد، حفظ و معرفی شود.


وی در پایان این دیدار ضمن توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین(ع)، برای حاضران در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسألت کرد.


در ابتدای این دیدار، حجت سید علاء الموسوی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این نهاد مهم ارائه کرد.


شایان ذکر است که بعد از این دیدار، رییس سازمان اوقاف شیعه عراق با هیأت همراه، از بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) قم که تحت اشراف حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ساخته و افتتاح شد، بازدید کردند./1323/د101/ج

ارسال نظرات