۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۵۲۰
خطیب جمعه بیروت:

آزادسازی جنوب لبنان جلوه ای از وحدت ملی در برابر صهیونیست‌ها بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت آزادسازی جنوب لبنان را جلوه ای از وحدت مردم این کشور در برابر اسرائیل توصیف و تأکید کرد که همین امر در قبال گروه های تکفیری نیز باید صورت بپذیرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن 15 سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست رژیم صهیونیستی به دست نیروهای مقاومت اسلامی، گفت: آزادسازی جنوب بیروت جلوه ای از وحدت ملت لبنان در برابر توطئه های صهیونیستی بود.

 

وی گفت: امروز مرزهای شرقی لبنان با خطر گروه‌های تهدیدی مواجه است که برای عبور از این تهدید همبستگی ملی ضروری است.

 

خطیب جمعه بیروت خواستار ایستادگی همه طوایف و پیروان مذاهب مختلف دربرابر تکفیری‌ها شد و گفت: مقابله با پدیده تکفیر و تروریسم نیاز به هم افزایی ملی دارد و یک طایفه یا مذهب به خصوص نمی‌تواند به تنهایی با این چالش مقابله کند.

 

حجت الاسلام فضل الله با تأکید براینکه نباید به عملیات مبارزه با جریان های تکفیری وجهه طایفه ای داد، گفت: در حال حاضر همه کشورهای دنیا مشغول مسائل دیگری هستند و مسؤولان لبنانی باید با استفاده از این فرصت در راستای حل بحران های کشور تلاش کنند.

 

این عالم لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود تحولات اخیر عراق را نگران کننده خواند و افزود: عراق پس از اشغال الرمادی به دست داعش دچار مشکل جدیدی شد. عبور از این مشکل نیز تنها با صف آرایی ملت عراق از قبیل سنی و شعیه و مسیحی در برابر داعش امکان پذیر است.

 

وی تصریح کرد: روندی که عراق امروز شاهد آن است بدون شک به ضرر همه مردم این کشور و مصالح ملی آن است./983/ب901/ک

ارسال نظرات