۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۲۵۵۳

بازداشت دبیرکل جمعیت دموکرات بحرین تا 7 تیر تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه جنایی رژیم آل‎خلیفه طی حکمی از ادامه بازداشت فاضل عباس، دبیرکل جمعیت دموکرات ملی وحدت خواه بحرین خبر داد.
فاضل عباس دبيرکل جمعيت ملي دموکراتيک بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی رژیم آل‎خلیفه امروز به ریاست علی الظهرانی به ادامه بازداشت فاضل عباس، دبیرکل جمعیت دموکرات ملی وحدت خواه بحرین حکم کرد.


در این حکم آمده است که جلسه بعدی محاکمه فاضل عباس 28 ژوئن 2015 میلادی (7 تیرماه) برگزار خواهد شد.


وائل بوعلای از وکلای فاضل عباس پس از جلسه محاکمه به بررسی روند جلسه دادگاه پرداخت و گفت: دادستانی بحرین در جلسه دادگاه می‎کوشید که فاضل عباس را به اتخاذ مواضع ضد جنگ و مخالف با سیاست‌های دولت بحرین متهم سازد که در صورت اثبات آن 10 سال حبس در انتظار دبیرکل جمعیت دموکرات ملی خواهد بود.


وی افزود: فاضل عباس در جلسه دادگاه به شدت اتهام‎های مطرح شده علیه خودش را رد کرد و همه سخنرانی‎های خود را موافق قانون برشمرد.


گفتنی است نیروهای امنیتی بحرین فاضل عباس را به دستور دستگاه قضایی این کشور و به دلیل محکوم کردن حمله عربستان به یمن بازداشت کرده‌اند.


وزارت دادگستری بحرین در همین راستا اعلام کرده است که شکایتی را علیه «جمعیت دموکرات ملی وحدت خواه بحرین» مطرح و در آن خواستار انحلال این تشکل سیاسی به دلیل تخلف از قانون اساسی و اخلال در امنیت ملی خواهد شد.


وزارت کشور بحرین پس از آغاز عملیات نظامی عربستان علیه یمن و اعلام مشارکت منامه در آن، به کلیه شهروندان و تشکل های سیاسی این کشور نسبت به اتخاذ مواضع ضد جنگ و مخالف با سیاست‌های دولت بحرین به شدت هشدار داده و تهدید کرده بود که با متخلفان برخورد قانونی سختی خواهد شد./994/ب902/د

ارسال نظرات