۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۶۲۵۶۳
رییس مجلس شورای اسلامی:

طرف مقابل مذاکره دنبال خدعه و زیادخواهی در توافق نهایی است/ اجازه نخواهیم داد نظارت ها فراتر از عرف بین الملل باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان امروز که با خدعه و مکر کشورهای بزرگ و کج‌اندیشی برخی سران کشورهای خاورمیانه روبرو هستند باید به قرآن پناه ببرند؛ ما به طرف مقابل اجازه نخواهیم داد برای کشور ما نظارت‌های ورای نظامات بین‌المللی از خود جعل کند.
رييس مجلس در اختتاميه مسابقات بين المللي قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سالن بین‌المللی اجلاس سران برگزار شد، گفت: خدا را سپاس که در جمهوری اسلامی حرکت عمیق و سازنده در راستای دنیا و آخرت شاهد هستیم، که برکات زیادی بر حکومت اسلامی خواهند داشت.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه افزود: امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرماید: اینکه انسان به جایگاهی برسد که اختیار خود را در اختیار خداوند و تدبیر خود را در برابر تدبیر خدا منحل ببیند سخن و جایگاه بزرگی است.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که راه این سعادت برای همه در قرآن نهفته است، عنوان کرد: رسول اکرم می‌فرمایند: قرآن‌دانان و حاملان قرآن در رحمت و پناه الهی قرار می‌گیرند، و این همان راه درک کلام امام حسین(ع) است.

لاریجانی، با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر(ص) اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند: کسی که خداوند به او قرآن داده است اگر گمان کند احدی بهتر از آن را دارد در حقیقت چیز با عظمتی را کوچک پنداشته است، یعنی حاملان قرآن دارای چیزی هستند که در عظیم‌تر از آن را نمی‌توان درک یا تصور کرد.

وی افزود: اگر کسی دنبال راه سعادتی است که امام حسین(ع) به آن اشاره داشتند که اختیار و اراده خود را در پناه اراده الهی بپوشاند تمسک به قرآن راه آن را هموار می‌‌کند، اگر اشعار حافظ نیز مشحون تفکر اسلامی است حاصل تمسک به چیزی جز قرآن نیست.

هر خانه که در آن قرآن تلاوت شود خیر و برکت فراوان دارد

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: خانه‌های خود را به تلاوت قرآن نورانی کنید چون یهود و نصارا نباشید که فقط در معابد به عبادت خداوند می‌پردازند، هر خانه که در آن قرآن تلاوت شود خیر آن زیاد شده و برای اهل آسمان نور می‌دهد، بنابراین باید خانه ما مسلمانان به نور قرآن منور شود.

لاریجانی افزود: اگر ما بخواهیم خداوند بر فکر و تدبیر ما حاکم شود راه آن تمسک به قرآن کریم است، از پیامبر اسلام(ص) است که هرگاه کارها چون شب ظلمانی برای شما مشتبه و تاریک شد بر شما باد مراجعه به قرآن چون آن شفیعی است که شفاعت آن پذیرفته شده و شاهدی تصدیق شده است.

وی در ادامه حدیث پیامبر(ص) بیان داشت: هر کس قرآن را رهبر و پیشوای خود قرار دهد او را رهنمون بهشت می‌سازد و هر کس قرآن را کنار نهد به جهنم سوق داده می‌شود قرآن بهترین راهنما به بهترین راه‌ها است، هر کس براساس قرآن قضاوت و حکومت کرد بر اساس عدل حکومت کرده است.

رییس مجلس شواری اسلامی با اشاره به شرایط امروز امت اسلامی ابراز کرد: شرایطی که امروز در امت اسلامی مشاهده می‌شود دچار تاریکی متنوع شده است از اختلافات مسلمانان و جریان‌های تکفیری که دستشان به خون مسلمانان آغشته است تا مکر و حیله‌گری قدرت‌های بزرگ که به دنبال استعمار و استثمار جدید در عالم اسلام هستند.

امروز مکر مضاعف کشورهای قدرتمند جنایات یمن را به وجود می‌آورد

لاریجانی افزود: امروز ما دچار مکر مضاعف کشورهای قدرتمند هستیم آنها با رفت و آمد در کشورهای اسلامی و با مذاکرات خود این کشورهای را به سوی اختلافات سوق داده منابع آنها را گرفته و سلاح دست چندم به آنها می‌دهند دلنگرانی بین کشورهای اسلامی ایجاد می‌کنند آیا این اندازه امت اسلامی به قرآن تمسک کرده که حوادث جنایت‌آمیز یمن به وجود نیاید.

وی در ادامه بیان داشت: امروز در کشورهای اسلامی تعداد زیادی از مسلمانان کشته یا از زندگی متعارف دور شدند تنها به دلیل این‌که برخی ابراز نگرانی می‌کنند چرا شما نگران کشور اسلامی هستید مگر مسلمانان برادر نیستند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: چرا از بردار مسلمان نگران هستید و با سلاح قدرت‌های بزرگ به جا آنها افتاده‌اید چرا از  ایران نگران هستید آیا موردی بوده که ایران به کشوری تجاوز کند در حالی‌که قدرت ایران برای دفاع از مظلومان است.

قدرت ایران برای دفاع از عزت و آبروی مسلمانان است

لاریجانی گفت: در چند دهه اخیر ایران همیشه از حقوق ملت فلسطین و لبنان، زمانی که رژیم صهیونیستی به جان مردم غزه افتاد دفاع کرده است، زمانی که تروریست‌های وحشی به جان مردم عراق افتادند دولت ایران بود که به ملت عراق کمک کرد این قدرت ایران برای دفاع از عزت و آبروی مسلمانان است و برای ایجاد تفرقه و تجاوز نیست.

وی با ابراز تاسف از ادبیات سیاسی برخی کشورهای اسلامی در رسانه‌ها عنوان کرد: برخی سیاستمداران در رسانه‌ها می‌گویند که ایران دنبال ایجاد امپراطوری است در حالی که ما امپراطوری را مخل اسلام دانسته و انقلاب کردیم که سلطه امپراطوری‌ها از بین رود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مسلمان‌ها بیدار شدند که بر سرنوشت خود مسلط شوند نه اینکه از سلطه‌ای درآمده بر سلطه دیگر دچار شوند، اگرکشوری در منطقه چنین هوایی دارد اشتباه کرده است مبادا دیگران با توهمات اشتباه از شما استفاده کرده و مسلمانان را دچار اختلاف کنند این بلوغ باید در بین رهبران اسلامی وجود داشته باشد که حقایق را درک کنند.

لاریجانی با اشاره به مبانی انقلابی امام راحل بیان داشت: امام راحل در مبانی انقلاب اسلامی تعبیه کردند که هیچ چیزی را بر خلاف وحدت امت اسلامی قرار ندهیم ما مورد تجاوز قرار گرفتیم اما گذشت کردیم امروز انتظار نداریم برخی کشورها در پیله‌ای که قدرت‌های بزرگ برای اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی ایجاد می‌کنند قرار گیرند.

وی با اشاره به گرفتاری دیگر مسلمانان اظهار داشت: امروز جریان وهابیت در کشورهای اسلامی همه فرق اسلامی را تکفیر می‌کند در حالی‌که همه فرق اسلامی در اصول و فروع ضروری با هم تفاوتی ندارند و تنها در فروع غیر ضروری با هم اختلاف دارند، آیا منطقی است که در فروع غیر ضروری تیغ کشیده و آنها را بکشند کجای قرآن چنین اجازه‌ای به آنها داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث قدسی از پیامبر(ص) ابراز کرد: وقتی پیامبر(ص) را به آسمان بردند از حال و جایگاه  مومن نزد خدا پرسید، خداوند فرمود: ای محمد کسی که به دوست من اهانت کند به جنگ من آمده است، تکفیری ها در مقابل این سخن خداوند چه دارند که بگویند، به میزانی مقام مومن در پیشگاه خدا عزیز است که اگر به او اهانت شود به جنگ خدا رفته حال شما که جان آنها را می‌گیرید آیا این حوادثی که در افغانستان، پاکستان، سوریه و یمن رخ می‌دهد تیغ کشیدن به روی دوستدار خدا نیست این جنگ با خدا نیست.

امروز مسلمانان در مقابل خدعه‌های دشمنان به قرآن پناه ببرند

لاریجانی، افزود: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده زمانی که شرایط تاریک شده باید به قران پناه برد، این حدیث وضع حال امروز مسلمانان است که از یک طرف با خدعه و مکر کشورهای بزرگ و از طرف دیگر با کج‌اندیشی برخی سران کشورهای خاورمیانه روبرو هستند باید از کلام الهی استفاده کنند.

وی با اشاره به جفاهایی که در حق ملت ایران شده، اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ دنیا ما را پس از انقلاب که حکومت دیکتاتوری را کنار گذاشتیم تحریم کردند بعد از آن جنگ را به ما تحمل کرده و بعد به بهانه هسته‌ای تحریم‌ها را گسترش دادند در حالی که ما فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فتوی رهبری مبنی بر حرام بودن تولید سلاح کشتار جمعی، عنوان کرد: ما بارها صلح‌آمیز بودن فن‌آوری هسته‌ای در کشورمان را مطرح کردیم اما گویا گوش آنها نمی‌شنود و هر روز مساله جدید ایجاد می‌کنند.

طرف مقابل ما دنبال خدعه و زیادخواهی در توافقات است

وی افزود: دولت جدید مذاکرات را جدی گرفته و پیگیر شد اصولی توافقاتی صورت گرفت اما آنها باز هم وقت نگارش دنبال خدعه و زیادی‌خواهی هستند چرا باید خارج از نظامات متعارف با جعل جدید توافق صورت گیرد.

لاریجانی، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب بیان داشت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند شما حق ندارید به بهانه دقت در کار ایران برخی اسرار ایران را جستجو کنید ما به شما اجازه نخواهیم داد برای کشور ما نظارت‌های ورای نظامات بین‌المللی از خود جعل کنید.

رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه ابراز کرد: باید فهم کنید که ایران از راه استقامت ضرری نکرده است ما با انواع خدعه‌ها و مکرهای دشمنان مواجه هستیم که نیاز به یک روشن‌بینی در پناه قرآن دارد، امید که این روشن‌بینی را رهبران دینی و سیاسی ایجاد کنند.

وی با اشاره به کلام معصوم مبنی بر این‌که اگر رهبران دینی و سیاسی دچار اعوجاج شوند خطر بزرگی برای مسلمانان است، گفت: در روز قیامت قرآن از مومنانی که با او انس داشتند شفاعت خواهد کرد و به تناسب آیاتی که می‌خواند درجات او در بهشت بالاتر می‌رود. /807/پ201/ج

 

ارسال نظرات