۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۶۲۶۷۰
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه علمیه خواهران در مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمن نقش بسزایی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حضور زنان در عرصه های گوناگون، گفت: حوزه های علمیه خواهران در مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی نقش بسزایی دارند.
 الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي، جانشين مدير حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان  با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ماه شعبان را به این دلیل نام گذاری کرده اند که روزی مردم در این ماه مشخص می شود.

 

وی با اشاره به جمعیت استان لرستان افزود: در برابر هزار نفر یک طلبه وجود دارد و در دیگر استان های کشور نیز این آمار متفاوت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت 457 مدرسه علمیه در کشور عنوان داشت: انقلاب فرصت مناسبی برای بانوان فراهم کرده که در عرصه های گوناگون پیشرفت کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه کشور در سطوح گوناگون خاطرنشان کرد: اکنون 60 واحد در سطح سه، دو واحد در سطح چهار و بقیه در سطح دو فعالیت می کنند.

 

تحصیل 70 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که 90 هزار طلبه خواهر در کشور فارغ التحصیل شده است، افزود: هم اکنون 70 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور مشغول تحصیل هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت منطقه و جهان بیان داشت: امروز روحانیان، طلاب و مبلغان باید ندای اسلام را به گوش انسان های تشنه برسانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که دشمنان اسلام در گذشته اندیشه ها را هدف قرار داده بودند، اظهار داشت: دشمنان امروز به دنبال نسل کشی و نمایش چهره بی منطقی از اسلام هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان داشت: باید از هویت اسلام دفاع کرد و پیام های اسلام ناب را به گوش دنیا رساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با تأکید بر این که امروز باید از مرزهای اعتقادی دفاع کرد، بیان داشت: حوزه های علمیه خواهران باید به مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی بپردازند.

 

وی در ادامه یادآور شد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید عالم به زمان باشیم، علم به زمان نیاز ضروری افراد برای موفقیت در عرصه های گوناگون است.

 

خواهران طلبه بهترین الگوی عملی عفاف و حجاب در جامعه هستند

 

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خواهران طلبه را بهترین الگوی عملی عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد و افزود: امروز خواهران طلبه در حوزه های علمیه پیش قدم تر از برادران هستند.

 

وی در ادامه خطاب به مسؤولان حوزه های علمیه تأکید کرد: باید برای ماندگاری حوزه های علمیه تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: ما مسؤولان باید به این فکر باشیم که حوزه های علمیه با پشتوانه باقی بمانند و با همدلی و هم گرایی زمینه حضور طلاب در عرصه های گوناگون را فراهم کنیم./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات