۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۶۸۶
انقلابیون بحرینی:

مسؤولیت انفجار قطیف بر عهده دولت عربستان است

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های انقلابی بحرین با صدور بیانیه‌‌های جداگانه‌‌ ضمن محکومیت شدید انفجار تروریستی قطیف در شرق عربستان، مسؤولیت آن را متوجه دولت عربستان سعودی دانستند.
انفجار مسجد امام علي قديح استان قطيف عربستان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جریان «الوفاء» از گروه‌های سیاسی مخالف نظام بحرین در بیانیه خود پس از محکومیت انفجار تروریستی «القطیف»، تاکید کرد: عربستان سعودی که محیط تکفیری را تغذیه می‌کند، نمی‌تواند از این جنایت شانه خالی کند.

 

این گروه سیاسی بحرین، مسئولیت این اقدام تروریستی را متوجه دولت عربستان دانست و افزود: مجری این جنایت آل سعود و تکفیری‌ها هستند.

 

از طرفی دیگر «جمعیت العمل الإسلامی» (امل) بحرین با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی در مسجد امام علی (ع) روستای القدیح منطقه القطیف را محکوم و تاکید کرد: عربستان سعودی مسؤول این اقدامات تروریستی و تکفیری است.

 

این گروه سیاسی بحرینی وقوع این انفجار را نشانه عجز و ناتوانی ریاض در تامین امنیت برای شهروندانش خواند.

 

ظهر روز گذشته در  انفجار انتحاری شرق عربستان سعودی 21 شهید و  97 تن دیگر زخمی شدند. این انفجار انتحاری ظهر دیروز به هنگام ادای نماز جمعه روی داد و گروهک تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت. یکی از شاهدان عینی گفت که انفجار به هنگام رکعت نخست نماز روی داد.

 

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه‌ای ضمن تایید وقوع این انفجار انتحاری گفت: به هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد امام علی بن ابیطالب در شهر القدیح در استان قطیف یکی از افراد کمربند بمبگذاری را که زیر لباسش پنهان کرده بود، منفجر کرد و باعث شهادت و زخمی شدن شماری از نمازگزاران شد./994/د101/ک

ارسال نظرات