۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۶۲۷۱۲
تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار شد؛

لزوم ایجاد امنیت مطلوب برای شیعیان عربستان

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمین لبنان خواستار ایجاد امنیت مطلوب برای شیعیان عربستان شد و اظهار داشت: اندیشه های تکفیری و اقدمات تروریست‌ها در هیچ مرزی متوقف نمی‌شود و همه را با خطر مواجه می‌کند.
تجمع علماي مسلمين لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمین لبنان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری نماز جمعه مسجد امام علی (ع) در قطیف عربستان، تأکید کرد که اندیشه های تکفیری در هیچ مرزی متوقف نمی‌شوند و هیچ کشوری از گزند آنها در امان نخواهد بود.

 


این تجمع انفجار انتحاری در القطیف را بیانگر همین مهم دانست واظهار داشت: هر کشوری که امروز به حمایت از تکفیری‌ها بپردازد فردا گروه‌های تکفیری به آن کشور نیز ضربه وارد خواهند کرد و حامیان تروریسم را پشیمان می‌کنند.

 


علمای مسلمین لبنان خواستار صف بندی جهان اسلام در برابر تکفیر و تروریسم شد و خاطرنشان کرد: جهان اسلام از یک سو باید به نشر اصلام ناب محمدی و معتدل بپردازد و از سوی با اقدامات نظامی ریشه مسلحان تکفیری‌ را خشک کند.

 


دراین بیانیه با تأکید بر لزوم شناسایی و محاکمه هرچه زودتر عاملان انفجار انتحاری در قطیف عربستان، آمده است: حکومت عربستان باید امنیت مطلوب شیعیان این کشور را فراهم کند تا از گزند چنین اقداماتی در امان بمانند.

 


تجمع علمای مسلمین لبنان با طرح این سوال که آیا حکومت عربستان با داعش در سوریه مبارزه کرده است که این گروه تکفیری عربستان را با تهدید مواجه می‌کند؟ بیان داشت: داعش حرمتی برای هیچ یک از آموزه های دینی و اخلاقی قائل نیست و برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان دست به هر کاری می‌زند.

 

گفتنی است انفجار تروریستی روز گذشته در بین نمازگزاران نماز جمعه در مسجد امام علی (ع) در شهر القدیح به شهادت 22 عربستانی و زخمی شدن بیش از صد نفر انجامید./983/ب902/ک

ارسال نظرات