۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۶۲۷۳۷
اسقف مسیحیان عراق:

زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در ایران ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ اسقف مسیحیان عراق با تمجید از زندگی مسالمت آمیز مسیحیان در کنار مسلمانان در ایران گفت: آحاد مردم ایران باید قدردان امنیت حاکم بر کشورشان باشند.
پاترياک لويس رافائل ساکو اسقف مسيحيان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، پاتریاک لویس رافائل ساکو، رهبر کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک جهان، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با ابراز تاسف از جنایت های صورت گرفته در منطقه از سوی تکفیری ها گفت: گروه های تروریستی و تکفیری در حالی که بویی از دین الهی اسلام نبرده اند به نام اسلام در عراق و سوریه، جنگ و خونریزی راه انداخته و دست به قتل عام مردم بی گناه می زنند.

 

وی افزود: گروه های تکفیری تلاش می کنند با جنایات خود چهره اسلام را لکه دار کرده و تصویری منفی از اسلام نشان دهند که این توطئه آنان نقش بر آب می شود.

 

رهبر کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک جهان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز مسیحیان در کنار مسلمانان ایرانی تصریح کرد: پیروان دو دین الهی یعنی اسلام و مسیحیت این آرامش را مرهون امنیت و آرامش کنونی در ایران هستند.

 

وی گفت: آحاد مردم ایران باید قدردان امنیت حاکم بر کشورشان باشند و به درگاه خداوند شکرگزاری کنند.

 

حضور در مرقد مطهر امام راحل، دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی، دیدار با حجت الاسلام یونسی مشاور رییس جمهوری در امور اقلیت ها و دیدار با استاندار آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از جمله برنامه های رافائل ساکو در ایران است.

 

رهبر کلیسای آشوری، کلدانی و کاتولیک جهان با هدف دیدار با آشوریان و مسیحیان ساکن ایران به این کشور سفر کرده است./936/پ202/د

ارسال نظرات