۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۶۲۷۴۹
آیت الله نابلسی:

انفجار قطیف نتیجه آزادسازی صدها تکفیری از سوی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان با تأکید براینکه مسؤولیت کشتار نمازگزاران قطیف به عهده آل سعود است، گفت: انفجار قطیف نتیجه آزادسازی صدها تکفیری برای ارسال پیام به ایران و حزب الله است.
آيت الله شيخ عفيف نابلسي


 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) لبنان در پیامی ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در مسجد امام علی (ع) القدیح عربستان، گفت: کشتار نمازگزاران در خانه خدا فجیع ترین نوع بی حرمتی به مقدسات است.

 

وی افزود: توجیه اقدامات تروریستی از سوی تکفیری‌ها با هیچ دین و منطقی قابل هضم نیست، چگونه می‌توان کشتار مسلمانان را در مساجد پذیرفت؟

 

این عالم لبنانی مسؤولیت کامل انفجار تروریستی در القدیح عربستان متوجه حکومت ریاض دانست و گفت: حکومت عربستان مروج اندیشه های تکفیری و منبع اصلی تندروی است. عربستان در کشورهای اسلامی به حمایت از تکفیری‌ها برای قتل مسلمانان شیعه و سنی می‌پردازد.

 


آیت الله نابلسی گفت: آل سعود با آزاد کردن صدها تکفیری به خوبی می‌دانست که آنها امنیت شیعیان را با تهدید مواجه می‌کنند اما این امر به منظور ارسال پیام برای ایران حزب الله و شیعیان عراق صورت پذیرفت تا از حمایت مردم در سوریه، یمن و عراق دست بردارند.

 


وی با تأکید براینکه آنها به دنبال ترساندن مردم بحرین و دست برداشتن آنها از حقوق مشروع خود است، اظهار داشت: همین امر ایجاب می‌کرد که آل سعود با رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها همپیمان شوند.

 


آیت الله نابلسی با اشاره به اینکه اظهارات مسؤولان سعودی از دیروز تا کنون کذب محض بوده است، گفت: عدم محکومیت جنایت تکفیری از سوی علمای وهابیت هم از دیگر موضوعات قابل توجه بود.متأسفانه شاهد هستیم که شیعیان در عربستان سعودی از هیچ گونه حمایتی برخوردار نیستند./983/ب902/ک

ارسال نظرات