۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۶۲۷۷۳
مدیر حوزه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

رزمندگان دفاع مقدس از حضرت عباس الگوبرداری می‌کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: حضرت عباس(ع) مظهر وفا و جوانمردی و یکی از شخصیت های تأثیرگذار بر روی اخلاق و انسانیت بشر است.
عباس

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: حضرت عباس(ع) مظهر وفا و جوانمردی و یکی از شخصیت های تأثیرگذار بر روی اخلاق و انسانیت بشر است.


وی بیان کرد: قمر بنی هاشم که هم از لحاظ صورت زیبایی داشتند و هم سیرت زیبا، الگوی بسیاری از جوانان در کشور ما و دیگر کشورهای مسلمان دیگر قرار دارند، به ویژه در دوران دفاع مقدس، الگوی رزمندگان ما قمر بنی هاشم بود که در رفتار و اعمال رزمندگان بسیار دیده می شد، آن ها وفاداری، جوانمردی، ولایت مداری، شجاعت، غیرت و... را از حضرت عباس(ع) آموختند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، در ادامه عنوان داشت: در زیارتنامه امام صادق(ع) در خطاب به عباس(ع) آمده است که؛ اشهد لک بالتسلیم والتصدیق و الوفا و النصحیه لخلف النبی، شهادت می دهم که شما تسلیم امامت بودی، امامت را تایید می کردی، وفادار و خیرخواه بودی.


وی گفت: خداوند به انسان هایی که ارزش های اخلاقی فراوانی دارند، محبت دارد، از این رو به آنها جوایز بزرگی عنایت می کند، ولی در رأس همه جوانان دارای فضیلت، حضرت عباس(ع) است که خداوند کریم بالاترین جایزه ها را به ایشان اهدا کرده است، عباس وفادار که امان نامه دشمن را نپذیرفت، عباس ولایتمدار که شب عاشورا وقتی امام حسین(ع) خطاب به اصحابش فرمود: من بیعتم را از شما برداشتم، نخستین نفر بود که صدا زد خدا آن روز را نیاورد که ما تو را تنها بگذاریم.


حجت الاسلام صرفی پور در ادامه خاطرنشان کرد: عباس با استقامت که وقتی دست راستش را قطع کردند صدا زد و قسم خورد: به خدا قسم اگر دست راستم را قطع کردید بدانید هرگز دست از دینم و امامم بر نمی دارم، عباس شجاع که یک تنه بر چهار هزار لشکر دشمن حمله کرد و تا قلب لشکر وارد می شد، عباس جوانمرد که وقتی وارد رودخانه فرات شد با اینکه خیلی تشنه بود به یاد تشنگی امام حسین(ع)،آب نخورد، عباس علمدار که هروقت می خواست به میدان رود، آقا امام حسین (ع) می فرمود: ای عباس تو علمدار و فرمانده لشگر من هستی، تو قوت من هستی.


وی افزود: این خصایل اخلاقی سبب شده که خداوند متعال کرامات ارزشمندی با ایشان عطا کند، و خداوند القابی از جمله باب الحوائج را حضرت عباس(ع) ببخشد و گره گشای حاجات تمام مردم باشد، نامش در صدر نام ها قرار گرفته و الگوی رزمنده ها و محبوب بسیاری از قلوب گشته است.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی
(ره) کرمانشاه در پایان به سخنی از حضرت ولی عصر(عج) اشاره کرد و عنوان داشت: بقیة الله الاعظم، امام زمان(عج) در بخشى از سخنان پرمعنای خود در زیارت ناحیه مقدسه درباره عمویش عباس (ع) چنین مى‏گوید: سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرمؤمنان، همدرد بزرگ برادر که جانش را فداى او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آن که فدایى برادر بود و از او حفاظت کرد و براى رساندن آب به او کوشید و دستانش قطع گشت./857/ت303/ب4

ارسال نظرات