۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۶۲۷۷۸

بررسی اشتراک‎های سیره امام حسین و امام سجاد از سوی آیت الله حکیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم با صدور پیامی به بررسی اشتراک‎های سیره حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت زین العابدین(ع) پرداخت.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(س)، امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(س) پیامی صادر کرد و افزود: در سالروز میلاد ائمه اطهار(ع) باید از آنان درس فضیلت و کمال گرفته و سیره آنان چراغی برای زندگی ما باشد.

 

وی به بررسی اشتراک های زندگی امام حسین(ع) با حضرت زین العابدین(ع) پرداخت و تصریح کرد: فاعلیت ایمان و قدرت ارتباط با خدا یکی از مسائل مشترک میان این دو امام است. این مساله را می توان در ثبات و فداکاری امام حسین و خانواده و یارانش مشاهده کرد که در صبر امام سجاد(ع) و تحمل شرایط سخت اسارت در کنار زنان و ایتام متبلور بود.

 

این مرجع تقلید از عبادت این دو امام به عنوان یکی دیگر از اشتراک ها اشاره کرد و ادامه داد: دعای معروف حضرت اباعبدالله(ع) در روز عرفه و صحیفه سجادیه از نمونه های برجسته تأکید این دو امام بر دعا به شمار می آید.

 

حضرت آیت الله حکیم به بررسی اشتراک سوم پرداخت و خاطر نشان ساخت: اختلاف مواضع ائمه و رهبران شرعی با وحدت هدف مغایرت ندارد. انقلاب امام حسین(ع) و تقدیم همه دارایی خود در راستای همان هدفی قرار دارد که حضرت زین العابدین(ع) در قبال نظام حاکم سکوت را اختیار کرد؛ سکوتی که آثار آن در تأسیس مدرسه علمیه از سوی امام محمدباقر(ع) نمایان شد.

 

وی در پایان از خداوند متعال خواست مومنان را در ادامه راه اهل بیت(ع) ثابت قدم بدارد./980/ب902/د

ارسال نظرات