۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۷۸۲
همزمان با سالروز فتح خرمشهر؛

پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین شهرکرد به اهتزاز در می‌آید

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: آیین تعویض پرچم متبرک کربلای معلی، همانند سال های گذشته در سوم خردادماه، از ساعت 7:30 صبح در میدان امام حسین(ع) شهرکرد برگزار می ‎شود.
پرچم امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار مجموعه کارکنان سپاه این استان با امام جمعه شهرکرد به مناسبت روز پاسدار، با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز آزاد سازی خرمشهر، عملیات بیت‌ المقدس را عملیاتی مهم و سرنوشت ساز عنوان کرد.

 

وی افزود: سوم خرداد یادآور رشادت و از خودگذشتگی زاهدان شب و رشیدان روز در طول هشت سال دفاع مقدس است که در برابر ارتش مسلح و یک ائتلاف نانوشته جهانی با اتکا بر ایمان و شجاعت توانستند قدرت پوشالی رژیم بعث را در هم بکوبند و از انقلاب دفاع کنند.

 

محمدسلیمانی با اشاره به این که چندین سال از فتح پرشکوه خرمشهر گذشته است، گفت: این فتح بزرگ می ‌تواند هم برای نسل فعلی و هم برای نسل آینده سرمشق مناسبی باشد.

 

وی تأکید کرد: سوم خرداد در میان روزهای خاص دفاع مقدس به طور ویژه مظهر و تجلی گاه دفاع، مقاومت و شجاعت است که هسته اصلی این مقاومت مردمی در برابر تجاوز بیگانه در همان روزهای ابتدایی جنگ 34 روزه در خرمشهر شکل گرفت.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات زرین ایران است که باید به عنوان یک درس بزرگ سرلوحه ملت قرار گیرد، افزود: طرح ریزی و اجرای این عملیات در اوضاع ملتهب داخلی و با توجه به با ارزش بودن این منطقه برای هر دو کشور بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده بود.

 

محمدسلیمانی از این فتح با عنوان بزرگترین برد سیاسی و نظامی در سال دوم جنگ یاد کرد و گفت: نمایان شدن بلوغ و تکامل اندیشه دفاعی سپاه و توانایی و قدرت نظامی در سطح ملی از مهم ‌ترین دستاوردهای این جنگ بود.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با حلول ماه شعبان و فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و تقارن آن با سالروز فتح الفتوح سپاه اسلام و آزادی خرمشهر، سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) به جهت شکرگزاری و بزرگداشت این تقارن خجسته و مبارک، آیین تعویض پرچم متبرک کربلای معلی، را همانند سال های گذشته در سوم خردادماه، از ساعت 7:30 صبح در میدان امام حسین(ع) شهرکرد برگزار می کند.

 

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری افزود:‌ این مراسم معنوی همزمان با صبحگاه مشترک نیروهای مسلح این استان با حضور مسؤولان و مقامات کشوری و لشکری و بسیجیان و امت حزب الله برگزار می ‌شود.

 

وی، زنده نگهداشتن یاد و نام امام حسین(ع) و ارزش های والای اهل بیت، تجدید میثاق با رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و اجر نهادن به روز پاسدار و ولادت باسعادت امام حسین(ع)، یادآوری رشادت رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر قهرمان و ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثار را از اهداف این مراسم برشمرد.

 

محمدسلیمانی یادآور شد: میثاق نامه مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری با رهبر فرزانه انقلاب نیز در این مراسم معنوی رونمایی خواهد شد.

 

وی همچنین تصریح کرد: حدود 20 گروهان از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان خواهر و برادر در مراسم صبحگاه و آئین تعویض پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام حسین(ع) شهرکرد حضور خواهند داشت./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات