۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۶۲۹۳۰
تحلیلگر فلسطینی:

کنگره آمریکا دشمنی خود با فلسطینیان را ثابت کرده است

خبرگزاری رسا، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتقاد از موضع گیری های جانبدارانه کنگره آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی، تاکید کرد که این مجلس دشمنی خود با فلسطینیان را بارها ثابت کرده است.
هاني حبيب نويسنده و تحليلگر فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هانی حبیب نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتقاد از موضع گیری های جانبدارانه کنگره آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی، تاکید کرد که این مجلس دشمنی خود با فلسطینی ها را بارها ثابت کرده است.


حبیب اظهار داشت: کنگره آمریکا در چند دهه گذشته مصوبات آشکار بیشتری حتی در مقایسه با کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین داشته است.

 

وی تاکید کرد که این مصوبات در کنار دیگر اقدامات نشان می دهد کنگره آمریکا بیشترین دشمنی ها را با مردم فلسطین دارد.

 

این نویسنده فلسطینی خاطرنشان کرد: بارها شاهد فشارهای کنگره به دولت آمریکا بوده ایم تا در شورای امنیت و نشست عمومی سازمان ملل مانع از صدور بیانیه ها و قطعنامه ها علیه اسراییل در موضوعات گوناگون به ویژه شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی شود.

 

حبیب تصریح کرد: در نتیجه همین فشارها، قطعنامه های صادره سازمان ملل و شورای امنیت بی محتوا، بدون پشتوانه قانونی لازم و غیرالزام آور بوده و براین اساس رژیم صهیونیستی بدون مانع جدی توانسته سیاست های توسعه طلبانه خود را روز به روز گسترش دهد.

 

این تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: اختلافات دولت آمریکا و مسوولان رژیم صهیونیستی هرقدرهم در ظاهر شدت بگیرد، بعید است در حمایت های کنگره آمریکا از این رژیم تاثیری داشته باشد، به ویژه اینکه بنیامین نتانیاهو برای چهارمین بار موفق به کسب منصب نخست وزیری اسرائیل شد.

 

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در داخل آمریکا صداهای انتقاداتی از عملکرد رژیم صهیونیستی می شنویم، اما کنگره به خاطر نفوذ گسترده خود اجازه نمی دهد این انتقادات به مرحله عمل برسد و مانعی در برابر این رژیم اشغالگر ایجاد کند.

 

در حالی که گاهی اوقات شاهد جنگ زرگری بین دولت و کنگره آمریکا و یا آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم، دولت واشنگتن به کنگره خبر داده که قصد دارد سلاح های پیشرفته‎ای را به ارزش دو میلیارد دلار در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

 

این سلاح ها شامل هزاران موشک ضد زره قابل پرتاب از بالگردهای تهاجمی، هزاران بمب هدایت شونده و منفجر کننده پناهگاه های زیرزمینی و همچنین موشک های میان برد هوا به هوا است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات