۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۶۳۰۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بزرگداشت علما و فقها تعظیم شعائر دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بزرگداشت علما و فقهای دینی را تعظیم شعائر دینی دانست.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که مقدمات امور برگزاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی صورت گرفته است، گفت: قرار است تا اعضای ستاد شهرستانی و استانی این کنگره به محضر آیت الله جوادی آملی حضور پیدا کرده و از رهنمودهای ایشان بهره مند شویم.

 

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند نسبت به مقبره میرقوام الدین مرعشی عنایت ویژه شود که باید خدماتی را به نسبت به این امر داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برگزاری کنگره های بزرگداشت علما و بزرگان دینی امری ضروری و مهم است، بیان داشت: باید این بزرگان را به نحوی شایسته به جامعه و نسل جوان بشناسانیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: پس از حضور اهل بیت عصمت و طهارت از ناصرکبیر تا علما گرفته تلاش کردند تا بتوانند این تفکر و اندیشه را در کشور ایران ایجاد کنند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که طبرستان با محوریت آمل و با حضور و گستره تفکر اسلام ناب محمدی آغاز کار آن خورد، گفت: با حضور میرقوام الدین مرعشی نخستین شخصیتی بود که مهد علویان را در کشور ایران با حضور در طبرستان و آمل انجام گرفت.

 

وی با اشاره به این که محل تولد و زادگاه میرقوام الدین مرعشی روستای مرزنگو بخش دابودشت است، بیان داشت: این شخصیت بزرگ توانست با مبارزه حاکم وقت حکومت علویان را به انجام رسانده و گسترده کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند مواهبی در دابو و دشت سر وجود دارد که باید بهره برداری شود که میرقوام الدین مرعشی جهانی بوده و باید شخصیت ایشان معرفی شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: نام میرقوام الدین مرعشی شناخته نشده است که برگزاری چنین همایش هایی منافع بزرگی دارد که همان زمینه ساز ترویج تفکر نبوی و علوی می شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تاکید کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود خدمات ارزشمندی صورت گرفته و کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی به نحوی احسن اجرا شود.

 

وی با اشاره به جریانات اخیر در خصوص تولیت آستان مقدس امام زاده هاشم(ع) آمل، گفت: این امام زاده از جهت جغرافیایی جزو لاینفک آمل است که می خواهند آن را از این شهر جدا کنند که باید مسؤولان استان با تدبیر حمایت های لازم را داشته باشند تا مشکلی در این راستا به وجود نیاید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات