۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۰۹۴
فردا صورت می گیرد؛

دیدار ستاد کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با آیت الله جوادی آملی

خبرگزاری رسا ـ اعضای ستاد کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با حضرت آیت الله جوادی آملی در شهر مقدس قم دیدار می کنند.
آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، غلامحسین شفیع زاده، معاون استاندار مازندران، شب گذشته در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان این که از حمایت های همه جانبه مسؤولان استان برخوردار هستیم، گفت: لطف مدیران استانی شامل حال ما می شود که باید ستاد برگزاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی به صورت استانی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که آمل مهد علویان است که باید میرقوام الدین مرعشی را به نحوی ارزنده معرفی کنیم، بیان داشت: شناساندن علما و بزرگان دینی امری ارزنده و گرانقدر است که باید تلاش های ارزشمندی صورت گیرد.

 

فرماندار ویژه شهرستان آمل با تاکید بر این که روز سه شنبه این هفته دیدار با آیت الله جوادی آملی در شهر مقدس قم برگزار می شود، تصریح کرد: امید است در این دیدار که با حضور اعضای شورای سیاست گذاری کنگره ملی  میرقوام الدین مرعشی صورت می گیرد بتوانیم از رهنمودهای این عالم برجسته و گرانقدر در راستای برگزاری باشکوه و شایسته کنگره استفاده کنیم.

 

شفیع زاده خاطرنشان کرد: تا جایی که توان داریم در خدمت برگزاری کنگره هستیم که این بزرگواران درس دین و تشیع را به ما داده و حق بزرگی بر گردن ما دارند.

 

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان این که برای برگزاری این کنگره چند ماهی است دارد کار می شود، گفت: کمیته علمی متشکل از چهره های حوزوی و دانشگاهی تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به این که آمل تجربه های خوبی در برگزاری چنین کنگره های عظیمی دارد، بیان داشت: امید است تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی را در روز چهاردم آبان که روز علویان و مازندران است برگزار کنیم.

 

محمدی با بیان این که نخستین قیام علویان در مازندران از سوی ناصرکبیر اطروش انجام و حکومت علویان شکل گرفت، افزود: نخستین حکومت شیعه اثنی عشری در مازندران از سوی میرقوام الدین مرعشی انجام شده است و ایشان از شاگردان شیخ حسن جوری بودند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، تصریح کرد: قیام مرعشیان از سوی میرقوام الدین مرعشی صورت گرفته است و چون خودش عارف بود حاضر نشد حکومت را انجام دهد که فرزند دوم او به عنوان حاکم مرعشیان شد.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره میرقوام الدین مرعشی، خاطرنشان کرد: متأسفانه در مازندران تاریخ مرجع علویان نداریم و این همایش فرصتی است تا از قسمت علمی آن بهره گیری کنیم تا کتابی به عنوان مجموعه مقالات بیرون می آید مرجعی برای تاریخ علویان باشد.

 

محمدی ادامه داد: برای معرفی علویان حتی یک همایش گرفته نشده است که باید اهتمام شایسته ای صورت گیرد که همزمان با روز برگزاری کنگره در ورودی شهر آمل و استان مازندران از سوی شهرداری آمل و شورای اسلامی شهر میدان علویان و خیابان میرقوام الدین مرعشی افتتاح می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات