۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۶۳۱۹۰
سخنران حرم حضرت معصومه:

مهم‌ترین رکن در تربیت فرزندان ولایت محوری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تربیت یک حامی شجاع برای ولایت مهم‌ترین دلیل ازدواج حضرت علی(ع) با ام‌البنین(س) بود، گفت: از این رو در می یابیم افزون بر انتخاب همسر شایسته چه زن و چه مرد برای فرزندان خود باید شیوه تربیتی ما هم ولایت محور و اسلامی باشند.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که مادر چه از نظر وارثت و چه از نظر شیوه تربیتی مهم‌ترین نقش را در رشد و بالندگی کودکان دارد، گفت: تربیت یک حامی شجاع برای ولایت مهم‌ترین دلیل ازدواج حضرت علی(ع) با ام‌البنین(س) بود.

وی با اشاره به اعیاد شعبانیه و این‌که در این ماه ذکر صلوات بسیار به بندگان سفارش شده است، افزود: این عید، عید ولایت و عید انسان‌های برگزیده است انسان‌هایی که از نظر تربیتی در دنیا بی‌نظیر هستند و این بی‌مانند بودن دلایل مختلفی دارد که داشتن پدر و مادر شایسته، شیوه تربیتی اسلامی و هم‌نشینی و محیط تربیتی خوب و اراده قوی از این جمله است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت علی(ع) پس از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برای این‌که بتواند برای امام حسین(ع) یک پشتیبان خوب تربیت کنند تصمیم گرفتند با یک زن شجاع و مؤمن ازدواج کنند به همین خاطر به برادر خود عباس بی ابی‌طالب دستور دادند که در میان قبایل بگردد و یک زن شایسته برای ایشان پیدا کند که برادرشان ام‌البنین(س) را برای ایشان خواستگاری کرد.

 

خانم همتی با اشاره به این‌که‌ ام البنین از یک قبیله شجاع و مؤمن بود، تصریح کرد: به خاطر این خصلت ها فرزندان ام البنین از جمله حضرت عباس(ع) بهترین یاور برای امام زمان خود بودند و توانستند در صحرای کربلا بیشترین پشتیبانی را از ایشان داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که افزون بر انتخاب همسر شایسته چه زن و چه مرد برای فرزندان خود باید شیوه تربیتی ما هم ولایت محور و اسلامی باشند زیرا تنها با تربیت اسلامی و محیط اسلامی و خداجوی است که می‌توانیم انسان‌های شایسته‌ای را به دنیا تحویل دهیم.

 

خانم همتی با بیان این‌که اضافه بر موارد که در بالا گفته شد اراده آدمی هم مهم‌ترین نقش را در تربیت ولایت محور و خداجوی دارد، ادامه داد: چه بسیار انسان‌های وارسته‌ای بودند در کربلا که با قدرت اراده توانست بر سه عنصر بالا غلبه کرده و در ردیف اصحاب امام حسین(ع) قرار گرفتند و برعکس انسان‌هایی بودند که از سه عنصر بالا برخوردار بودند ولی به دلیل سست ارادگی و دنیاپرستی در ردیف دشمنان و قاتلان امام حسین (ع) قرار گرفتند.

 

وی یادآور شد: اگر انسان در زندگی به عناصر بالا یعنی انتخاب همسر شایسته، شیوه تربیت اسلامی، محیط سالم و قدرت اراده توجه داشته باشد و از این‌ها به شیوه صحیح بهره گیرد خواهند توانست انسان‌های وارسته‌ای را تربیت کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات