۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۶۳۲۸۲
رییس فراکسیون مقاومت اسلامی در پارلمان لبنان:

اراده ای برای نابودکردن داعش از سوی آمریکایی‌ها وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد، مقاومت لبنان اجازه نمی دهد، بخش هایی از خاک این کشور با حضور گروه های تکفیری آلوده شود.
محمد رعد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رعد رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: بعد از سلسله نبردهای صورت گرفته با گروه ها و جریان های تروریستی و تکفیری مشخص شده است آنها هرگز نیرومند نبوده و نخواهند بود.

 

 

وی افزود: اما متاسفانه در داخل لبنان گروه‌های به ظاهر میانه رویی هستند که سعی دارند با حمایت از این گروه‌های تروریستی برضد شرکای سیاسی خود در داخل میهن اقداماتی را انجام دهند.

 

 

رعد تصریح کرد: این افراد سعی دارند به مردم لبنان این گونه وانمود کنند که تروریست‌ها توانی اسطوره‌ای دارند و نمی‌توان در برابر آنها ایستادگی کرد، آنها از طریق این همدستی با گروه های تروریستی می‌خواهند به مقاصد و اهداف بیشرمانه در داخل لبنان برسند،‌ ولو این که این تلاش‌ها اکنون به ثمر ننشیند.

 

 

این مقام حزب الله در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این حق ماست که بخواهیم این قبیل افراد به صورت عادلانه محاکمه شوند، این افراد همان کسانی هستند که خود را در داخل لبنان به میانه روی معرفی می کنند، این افراد در واقع حامیان تکفیری‌ها بوده و قصد دارند از این طریق، خطر آنها را کم اهمیت جلوه دهند.

 

 

وی در ادامه گفت: ما اهل شوخی و مزاح نیستیم. ما خواستار محاکمه عادلانه آنها هستیم آنهایی که قصد دارند برضد کشور و میهن و جامعه لبنان با دشمن توطئه کنند.

 

 

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در ادامه گفت: حساب و کتاب این افراد باید از طریق دولت و قانون لبنان باشد، باید تمام امور به دقت مورد بررسی قرار گیرد و وقتی ما می گوییم می خواهیم آنها محاکمه شوند در واقع این امر نشان می‌دهد ما می خواهیم کسانی که مرتکب اشتباه شده‌اند، مجازات شوند.

 

 

وی در ادامه در خصوص موضع آمریکا از مساله گروه های تروریستی و بخصوص درباره داعش گفت: آمریکایی ها نمی خواهند داعش را نابود کنند، چرا که اگر آمریکایی ها می خواستند داعش را نابود کنند چنین می کردند، همانگونه که آنها وقتی خواستند نظام صدام حسین را که به مراتب از داعش قوی تر بود، سرنگون کردند.

 

 

رییس فراکسیون الوفاء للمقاومه در این باره توضیح داد: آمریکایی ها نظام صدام را ظرف مدت تنها 22 روز سرنگون کردند، اما متاسفانه اکنون آمریکایی ها داعش را همتای دیگری برای اسرائیل در منطقه می دانند، چرا که آمریکایی ها استعمارگران وحشی صفتی هستند و کینه ای از ملت های منطقه در دل دارند، از این رو وقتی می خواهند جنایتی را مرتکب شوند،‌ دیگر نمی خواهند دستانشان به خون آغشته شود،‌ از این رو آنها از اسرائیلی ها استفاده می کردند و اکنون تکفیری ها را جایگزین کرده اند تا دست به جنایت بزند.

 

 

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد برخی از به ظاهر میانه رو ها در داخل لبنان و منطقه با فراگیری این شیوه از آمریکایی ها قصد ندارند دستانشان را آلوده سازند و فکر می کنند در دفاع از میهن هم نباید دستان آنها آلوده شود، از این رو ترجیح می دهند از طریق راهکار سازش مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

 

 

محمد رعد در ادامه گفت: آنها فکر می کنند می توانند از طریق مذاکرات بین المللی اسرائیل را از منطقه بیرون کنند، اما همین افراد زمانی که می خواهند برای خودشان منافعی را به وجود آورند و اهدافی را محقق سازند از همین تکفیری ها استفاده می کنند./983/د102/ک

ارسال نظرات