۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۲۶۳۳۳۹
امام جمعه شهر نیم ور:

تجاوز آل سعود موجب افزایش اتحاد و انسجام مردم یمن شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر نیم ور گفت: آل سعود جنایات بسیاری را در یمن انجام داد، اما با همه اقدامات جنایتکارانه خود به هیچ یک از اهدافش در این کشور نرسید و موجب افزایش اتحاد و انسجام مردم یمن شد.
خجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی، امام جمعه شهر نیم ور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آل سعود توان تحمل یک کشور مستقل در کنار خود را نداشت، گفت: تفکرات گروه هایی مانند انصارالله مورد قبول آل سعود نیست، چرا که عربستان به غلط مدعی داعیه دار بودن در بین کشورهای عربی و اسلامی است.

 

وی افزود: یکی از اهداف آل سعود از تجاوز به یمن انتقام از انصار الله و گروه های انقلابی یمن بود، از این رو با کشتار زنان و کودکان و تخریب زیرساخت ها به دنبال شکست گروه های انقلابی و فشار بر مردم و عدم  حمایت مردمی از گروه های انقلابی بود اما نتیجه عکس داشت.

 

حجت الاسلام لطفی با اشاره به این که تجاوز عربستان به یمن اتحاد و انسجام مردم این کشور را افزایش داد و آنها را در راه خود مصمم تر کرد، گفت: آل سعود جنایات بسیاری را در یمن انجام داد، اما با همه اقدامات جنایتکارانه خود به هیچ یک از اهدافش در این کشور نرسید.

 

امام جمعه نیم ور گفت: پیروز واقعی مردم یمن خواهند بود و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز با قاطعیت گفت به زودی جهانیان شاهد به خاک مالیدن بینی عربستان  توسط مردم یمن خواهند بود.

 

این استاد دانشگاه رفتار کشورهای غربی در مواجهه با اتفاقات منطقه را دوگانه دانست و گفت: برخورد این کشورها با اتفاقات منطقه متفاوت است، چرا که آنها اهداف استکباری خود را دنبال می کنند.

 

به گفته وی، دخالت های سازمان های بین المللی در برخی از کشورهای مستقل که نمونه آن دخالت در کشور ایران است که به غلط ایران را با گزارشات جعلی خود، ناقض حقوق بشر عنوان می کنند.

 

حجت الاسلام لطفی گفت: این سازمان های بین المللی در برابر جنایات فاحش و نقض حقوق بشری که در برابر دیدگان جهانیان اتفاق می افتد، سکوت می کنند که نمونه آن جلوگیری از کمک رسانی به مردم مظلوم یمن است.

 

امام جمعه نیم ور با اشاره به این که به طور معمول به کشورهای آسیب دیده کمک رسانی می شود، گفت: گذشته از رفتارهای غیر انسانی آل سعود، رفتارهای حامیان آنها کاملا نشان از روحیه استکباری این کشورها است./1307/ت302/ح

ارسال نظرات