۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۶۳۳۴۶

تمبر چهارم خرداد نماد پایداری و مقاومت دزفول رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ تمبر چهارم خرداد نماد پایداری و مقاومت دزفول با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.
تمبر چهارم خرداد، روز مقاومت و پايداري دزفول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین بزرگداشت چهارم خرداد روز دزفول با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و اقشار گوناگون مردم دزفول روز گذشته در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار و تمبر چهارم خرداد نماد پایداری و مقاومت دزفول با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

 

وجود علما و حوزه علمیه در دزفول نقش بسزایی در مقاومت مردم این شهر داشت

سیدحسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در این آیین وجود مراجع معنوی فراوان، حوزه های علمیه و علمای بزرگی چون مرحوم آیت الله قاضی در دزفول را مایه خیر و برکت مردم این شهر دانست و گفت: باید از دزفول به عنوان شهر دارالمؤمنین نام برد؛ پشتیبانی مردم دزفول از جبهه های نبرد و تبعیت از مراجع تقلید نقش مهمی درپیروزی رزمندگان داشت.

 

وی از آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول به عنوان مظهر مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس نام برد و گفت: اگر دزفول در جنگ مقاومت نمی کرد جنگ به نفع صدام و حزب بعث پایان می یافت و اینک خبری از استان خوزستان نبود؛ مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس معادلات نظامی دشمن را به هم زد.

 

وی با بیان این که مردم دزفول با مقاومت خود در هشت سال دفاع مقدس موشک های بی شمار حزب بعث را خوار کردند اظهار داشت: مردم دزفول به برکت وجود مراجع و مجتهدان که در برخی مواقع تعداد آنها به بیش از 40 نفر می رسید در دوران دفاع مقدس با موشک های بعثی زندگی کرده و با مقاومت خود دشمنان را خوار کردند.

 

مقاومت مردم دزفول در برابر بعثی ها همیشه ستودنی است

عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان در ادامه این مراسم با تجلیل از ایثار، فداکاری و مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: پشتیبانی مردم دزفول از جبهه های نبرد نقش مهمی در پیروزی رزمندگان داشت؛ این مقاومت همیشه ستودنی است.

 

وی با بیان این که غفلت دشمن از شهر دزفول به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شهرهای کشور موجب شد عملیات های غرورآفرینی در دوران دفاع مقدس رقم بخورد، اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی بمباران زیادی جهت تضعیف روحیه مردم ایران توسط دشمن در استان خوزستان صورت گرفت و چهار روز پس از آغاز جنگ در عملیات کربلای 5 در شلمچه ارتش بعث عراق تجهیزات نظامی سنگین خود را در منطقه مستقر کرد.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: با آغاز حملات دشمن به شهرها، دزفول با جمعیت زیاد و ظرفیت معنوی بالا به پشتیبانی از رزمندگان پرداخت به گونه ای که رزمندگان خانواده های خود را در دزفول مستقر کرده بودند و از این نظر ارتباط عاطفی بسیار عمیقی بین مردم دزفول و رزمندگان ایجاد شده بود.

 

وی همچنین به نقش مردم دزفول در پاکسازی شهرهای خوزستان از منافقان و ستون پنجم دشمن همچنین برقراری امنیت در سایر شهرهای استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مقاومت مردم دزفول آغازی برای دیگر عملیات های پیروزمندانه رزمندگان بود.

 

مقتدایی افزود: اگر دشمن مسیر خود را از آبادان و خرمشهر منحرف می کرد و به سمت دزفول توجه می نمود کار برای رزمندگان سخت می شد اما غفلت دشمن از شهر تاثیر گذار دزفول باعث شد این شهر به پایگاهی برای پشتیبانی از رزمندگان تبدیل شود و دیگر شهرها را پوشش دهد.

 

کلید حل مشکلات کشور در برابر تحریم ها مقاومت ملت است

امام جمعه دزفول با اشاره به مقاومت و پایداری مردم دزفول در برابر حمله های نظامی بعثی در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این شهرستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی 176 موشک دور برد زمین به زمین را تحمل کرد و با اصابت پنج هزار و 800 گلوله توپ بیش از 440 بار بمباران هوایی شد و دو هزار و 600 شهید تقدیم کرد.

 

وی با بیان این که تعداد شهدای روحانی دزفول 30 شهید بودند اظهار داشت: تعداد شهدای موشکی 833 نفر، تعداد بانوان شهید 360نفر،  افراد زیر 10 سال 210نفر و زیر یکسال 120 شهید، از شهرستان دزفول به شهادت رسیدند؛ دزفول با چهار هزار جانباز و 399 آزاده توانست نام خود را به نام دژ مقاومت و پایداری در تاریخ ثبت کند.

 

وی همچنین مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را موجب خوار و ذلیل شدن دشمنان عنوان کرد و گفت: کلید حل مشکلات کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، مقاومت و ایستادگی ملت ایران است؛ در عرصه بین المللی و مذاکرات هسته ای نیز این خط مقاومت است که راه گشاست.

 

امام جمعه دزفول از اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور نام برد و افزود: مقاومت و پایداری در مقابل هجمه فرهنگی دشمن تنها راه برون رفت از شرایط فرهنگی کشور است؛ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با صبر و استقامت در برابر تحریم و فشار دشمن ایستاده و از نظر نظامی به سطحی رسیده که دشمن جرائت هیچگونه جسارتی به خاک میهن اسلامی را ندارد.

 

گفتنی است در این آیین تمبر چهارم خرداد نماد پایداری و مقاومت مردم دزفول و همچنین دو کتاب با موضوع مقاومت مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، مقتدایی استاندار خوزستان، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و مسوولان محلی رونمایی شد.

 

آیین حمل و قرائت قرآن کریم، پخش کلیپ دزفول، قرائت لوح زرین دزفول در سال 1366 ، اجرای سرود حماسی، اجرای نمایش مشق عشق گروه هنرمندان بسیجی، اجرای سرود شهر من دزفول نوشته عبدالرحیم سعیدی راد و مداحی صادق آهنگران از دیگر بخش های این آیین بود./9454/پ202/ی

ارسال نظرات