۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۶۳۶۳۰
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران:

سیره علمی و عملی بزرگان دینی الگویی برای طلاب جوان حوزه است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه مازندران بر ضرورت بهره گیری از سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی از سوی طلاب جوان تأکید کرد و گفت: سبک زندگی بزرگان دینی بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه است.
مسؤول حوزه علميه محمديه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین فیض الله دارایی، مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در درس اخلاق خود در جمع طلاب این حوزه با بیان این که دنیا محل امتحان و آزمایش است، تصریح کرد: خداوند برای اینکه به انسان بفهماند که تا چه اندازه بر عهد و پیمان خود ثابت قدم است او را در دنیا با بلایای مختلف مورد آزمایش قرار می دهد.

 

وی با اشاره به این که فقر و ثروت از امتحانات الهی نسبت به بندگان است، افزود: نه فقر دلیل بر بدی انسان است و نه ثروت دلالت بر خوبی انسان دارد بلکه هر دوی آنها از مسایل امتحان الهی نسبت به بندگان است.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه مازندرن با اشاره به آیه 216 سوره مبارکه بقره، اظهار داشت: چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، ‌حال آن که خیر شما در آن است و یا چیزی را دوست داشته باشید در حالی آن که شر شما در آن است.
 
وی با تاکید بر این که انسان در همه حال باید به خدا توکل کند، بیان داشت: لازمه ثروت طغیانگری است و انسان باید در همه حال از خدای متعال بخواهد در این آزمایش الهی موفق و پیروز باشد.
 
حجت الاسلام دارایی افزود: گاهی مشکلاتی که در زندگی انسان مشاهده می شود ثمره اعمال بدی است که در دوران زندگی خود انجام می دهد.
 
وی با بیان این که خداوند انسان را با گناه مورد آزمایش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: انجام گناه عقوبت الهی را به همراه دارد و ترک آن موجب افزایش رتبه انسانیت او می شود..
 
مسؤول حوزه علمیه محمدیه، طلاب را به صبر در زندگی سفارش و بیان داشت: همه ما در مسیر بندگی خدای متعال مورد آزمایش قرار می گیریم و طلاب باید در امتحانات سخت زندگی سربلند و پیروز باشند.
 
وی با اشاره به آیه «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْرا» عنوان داشت: بعد از هر سختی آسایش و راحتی است و با تحمل بر مشکلات خدای متعال خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می پرداند.
 
حجت الاسلام دارایی افزود: دنیا محل ابتلا و آزمایش است و انسان باید در همه حال خدای متعال را شاکر باشد و زبان از کفر ببندد تا سعادتمند شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات