۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۶۳۶۶۱
حجت الاسلام سید حسن خمینی:

مردم در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی ید واحده هستند/ شجاعت امام انقلاب را به پیش برد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: انسان این قدرت را دارد که در جایی که هدف بالایی دارد بر ترس خود غلبه کند اگر شجاعت امام راحل نبود انقلاب اسلامی پیش نمی‌رفت.
ديدار حجت الاسلام سيد حسن خميني با آيت الله موسوي جزايري و علماي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) که در حرم امام راحل برگزار شد، با اشاره به تاثیر قیام 42 بر شکل‌گیری انقلاب گفت: یاران امام راحل همیشه بر تاثیر شجاعت امام راحل در به ثمر رسیدن این انقلاب اعتراف داشتند.

 وی افزود: ترس از نعمت‌هی الهی برای حفظ جان است اما انسان این قدرت را دارد که در جایی که هدف بالایی دارد بر ترس خود غلبه کند اگر شجاعت امام راحل نبود انقلاب اسلامی پیش نمی‌رفت.

تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: شجاعت یعنی هزینه کردن از جان، مال و آبرو برای هدفی که ارزش دارد اوج این شجاعت در وجود مبارک سیدالشهدا(ع) و قمربنی‌هاشم(ع) در کربلا دیده شده است.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، با اشاره به این‌که شجاعت نعمت‌خدادادی است، اظهار کرد: شجاعت یعنی انسان برای عقیده‌ صحیحی که دارد ایستادگی کند اگر چه در این راه بسیاری از داشته‌های خود را از دست دهد بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه معادل امام در دنیا کم است.

وی افزود: نترسیدن جوهره متفاوت می‌خواهد که امام راحل این جوهره را داشتند و در مقابل دشمن داخلی چون شاه و دشمن خارجی چون صدام بدون کوچک‌ترین ترس مقابله می‌کردند و این شجاعت ایشان ناشی از ایمان به خدا بود.

تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: روزی که امام فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند روحانیت قم بر حسب ظاهر چیزی نداشت روزی که باید صلح می‌کردند از حرف نمی‌ترسیدند روزی که باید مبارزه می‌کردند از مرگ نترسیدند شجاعت فقط به فریاد زدن نیست، وظیفه و مصلحت را تشخیص دادن شجاعت است.

حجت‌الاسلام خمینی ابراز کرد: درس امام راحل برای روزگار ما به ویژه برای کسانی که در حوزه مسائل اجتماعی مسئول هستند این است که بر عقیده درست خود ثابت قدم باشند که یکی از شروط آن ایمان قوی به خدا داشتن است.

وی با اشاره به شرایط منطقه عنوان کرد: امروز شرایط منطقه بسیار پیچیده است عده‌ای به ظاهر دیندار به نام اسلام و  پیامبر(ص) کارهایی می‌کنند که هیج لاابالی این جنایات را نمی‌کند و این مساله ساخته و پرداخته صهیونیست‌ها در جهان اسلام است.

تولیت آستان حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اظهار داشت: یکی از نعمت‌های الهی امنیت است که ما آن را در کشور خود داریم، اما در کشورهای دیگر مانند سوریه و یمن دشمنان مردم را مورد حمله قرار می‌دهند یکی از شروط توفیق در این روزگار شجاعت است.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها این را خوب می‌دانند که مردم ایران پای اصل انقلاب، نظام و دفاع از تمامیت ارضی خود کوچک‌ترین اختلاف داخلی را ندارند اگر روزی در مقابل اجانب امنیت کشور ما تهدید شود اختلاف جریانات مختلف کنار می‌رود، امید که این امنیت که بزرگترین سرمایه کشور ما است باقی بماند./807/پ202/ج

ارسال نظرات