۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۳۶۶۸
شیخ نعیم قاسم:

مشکلات منطقه نباید موجب فراموشی مسأله فلسطین شود

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان تأکید کرد که به هیچ وجه نمی‌توان مسأله فلسطین را فراموش کرد و مشکلات منطقه نباید موجب بی توجهی به محور اصلی جهان اسلام شود.
نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان امروز در کنفرانس علمای حامی مقاومت اسلامی که در بیروت آغاز شد، با تأکید براینکه فلسطین محور اصلی جهان اسلام است، گفت: هرچقدر هم که فشارها و مشکلات منطقه افزایش پیدا کند نباید مسأله فلسطین را از یاد برد؛ چرا که آزادسازی فلسطین نقطه هدف جهان اسلام است.

 

وی افزود: همه مشکلات جهان اسلام ناشی از رژیم صهیونیستی است. از این رو مقابله با این رژیم الزامی است. فراموش کردن فلسطین به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

 

این عالم لبنانی خطر رژیم صهیونیستی را تهدیدی جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی تا زمانی که همه سرزمین‌های اشغالی را آزاد کند به تلاش های خود ادامه می‌دهد. تجربه غزه و جنوب بیروت نشان داده است که مقاومت اسلامی هر زمانی که در برابر دشمن از خود پایداری نشان دهد به پیروزی می‌رسد.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اهمیت عملیات میدانی برای پایان دادن به حضور نظامی تکفیری‌ها، گفت: عملیات مقاومت اسلامی در قلمون پیروزی تاریخی را برای امت اسلامی در برابر تکفیری‌ها به وجود آورد که از آن می‌توان به عنوان نقطه عطف نبرد با تروریست‌ها اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: به امید خدا پیروزی‌های مقاومت اسلامی ادامه دار است و همین امر موجب ترس و نگرانی برخی جریان های سیاسی در لبنان شده است؛ چرا که جایگاه خود را با خطر مواجه می‎‌بینند اما مقاومت برای ریشه کن کردن تروریسم از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کند.

 

گفتنی است کنفرانس علمای حامی مقاومت اسلامی امروز در بیروت با سخنرانی آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی و شیخ نعیم قاسم آغاز به کار کرد.

 

این کنفرانس که با حضور جمع زیادی از علمای جهان اسلام برگزار می‌شود قرار است تا روز جمعه به کار خود ادامه دهد./983/ب902/ک

ارسال نظرات