۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۶۳۶۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسالت اصلی هنر انقلابی دعوت مخاطب به زیبایی های معنوی و مادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این که کارکرد و رسالت اصلی هنر انقلابی و اسلامی، دعوت جامعه مخاطب به سوی زیبایی های معنوی و مادی است، گفت: وقتی هنرمند با افکار رحمانی، عقلانی و فضلایی همنشین باشد بدون شک اثر تولیدی او نیز با ذکر و تذکر همراه شده و اثرگذاری معنوی و رحمانی بیشتری دارد.
حجت الاسلام خادمي- ديدار رييس و مسؤولان حوزه هنري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در دیدار با رییس و اعضای حوزه هنری استان، با اشاره به نقش هنر انقلابی و خدمات این هنر در اعتلای بعد اسلامی و انقلابی کشور، اظهار کرد: هنرمندان ارزشی و انقلابی ایران اسلامی در چند دهه گذشته با تأسی از شهید سیدمرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم خدمات ارزشمندی را به اسلام و انقلاب کرده اند.

 

وی با بیان این که هنرمند ارزشی و انقلابی با سایر هنرمندان تفاوت های مهمی دارد، به ویژگی های هنرمند انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند انقلابی می بایست ضمن دارا بودن صفات عمومی اسلامی، در وهله نخست زمان شناس باشد.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: هنرمند انقلابی زمان شناس، نیازهای روز جامعه خود را شناخته و برای رفع آن نیازها اقدام به فعالیت فرهنگی و هنری می کند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی با بیان این که زبان شناسی و فهم مخاطب، دیگر ویژگی هنرمند انقلابی و ارزشی است، اضافه کرد: هنرمند مطلوب نظام جمهوری اسلامی می بایست با شناخت مناسب از جامعه هدف و مخاطب، پیام خود را در قالب هنری و با زبان قابل درک و پذیرش برای مخاطب بیان کند.

 

وی با تأکید بر این که هنرمند انقلابی باید در این مسیر، اهل استقامت و مبارزه باشد، تصریح کرد: بدون شک پیمودن راه حق و ایستادگی بر روی اصول همواره با مقاومت ها و کارشکنی هایی همراه است که می بایست هنرمندان ارزشی و انقلابی با درک و پذیرش این موضوع، مقاومت و مبارزه خود در برابر این گونه افکار و اقدامات مزاحم را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که کارکرد و رسالت اصلی هنر انقلابی و اسلامی، دعوت جامعه مخاطب به سوی زیبایی های معنوی و مادی است، افزود: وقتی هنرمند با افکار رحمانی، عقلانی و فضلایی همنشین باشد بدون شک اثر تولیدی او نیز با ذکر و تذکر همراه بوده و اثرگذاری معنوی و رحمانی بیشتری دارد.

 

به گفته وی، در این صورت اثر تولید شده از سوی هنرمند در حالی که واجد شرایط و شاخصه های زیباشناختی است، اثر انسان سازی، هدایت گری و ترویج حاکمیت و عبودیت الهی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که به طور کلی حوزه فرهنگی، حوزه دین و سیره و منش ائمه اطهار(ع) است، افزود: هر کس که در این حوزه و در راستای گسترش و تبیین مفاهیم اسلامی و انقلابی حرکت و فعالیت کند، در حکم مجاهد در راه خدا محسوب می شود.

 

وی با تأکید بر این که فعالیت در حوزه فرهنگی و دینی افتخاری است که نصیب هنرمندان ارزشی و انقلابی شده است و هنرمندان می بایست این جایگاه رفیع خود را قدر بدانند، اضافه کرد: با وجود مشکلات متعدد در این زمینه از جمله کمبود اعتبار در بخش فرهنگی و مذهبی، می بایست با برنامه ریزی و نیازسنجی، بیشترین فعالیت ها با کمترین اعتبارات موجود صورت گیرد.

 

میثم مرادی بیناباج، رییس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش روی این بخش، بر رفع مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در استان تأکید کرد.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم افزایش تعامل، همکاری، همدلی و همزبانی بیشتر متولیان بخش فرهنگی استان، یادآور شد: در این زمینه حوزه هنری استان آماده همکاری کامل با نهاد تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی در راستای تحقق شعار سال و اجرای برنامه های مختلف است./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات