۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۶۳۷۹۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

اعزام 300 مبلغ به بقاع متبرکه لرستان در اعیاد شعبانیه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان از اعزام 300 مبلغ به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه نیمه شعبان در 20 امامزاده شاخص استان خبر داد.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 20 امامزاده استان در اعیاد و مناسبت های ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان میزبان برگزاری جشن ها هستند.

 

وی با بیان این که 300 مبلغ به مناسبت نیمه شعبان به بقاع متبرکه استان لرستان اعزام می‌شوند، افزود: تبیین جایگاه مهدویت بین مردم به ویژه نسل جوان از مهم‌ترین اهداف اعزام مبلغ به بقاع متبرکه است.

 

حجت الاسلام عباس‌زاده بحث مهدویت را از ارکان مهم جهان تشیع و دین مبین اسلام بیان کرد و ابراز داشت: ضروری است که این امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برنامه های قابل اجرا در این ایام  در بقاع متبرکه اظهار داشت: اجرای تواشیح در محافل قرآنی، سخنرانی در آستان مقدس امامزادگان شاخص، برپایی ایستگاه‌های مشاوره وقف و ایجاد وقف جدید مرتبط با امام زمان(عج)، حلقه‌های معرفتی و هم‌اندیشی از ویژه برنامه‌های شاخص در بقاع متبرکه است.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و پاسخ‌گویی به شبهات با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان عرصه مهدویت و برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه های قابل اجرا در بقاع متبرکه برشمرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آشنایی بیشتر جوانان با اهل‌بیت(ع)، سیره عملی و رفتاری آن بزرگواران از اهداف برگزاری جشن‌های شعبانیه است.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به استقبال نسل جوان از اجرای برنامه های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه بیان داشت: حضور مبلغان در بقاع متبرکه و بین جوانان نقش بسزایی در تعمیق باورهای دینی جوانان دارد.

 

برگزاری طرح نشاط معنوی در 28 امامزاده لرستان

معاون فرهنگی اوقاف لرستان در ادامه با بیان این‌که طرح نشاط معنوی در 28 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود./9459/ت302/ح

ارسال نظرات