۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۶۳۸۱۹
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

فعالیت‌های قرآنی در کشور متولی واحد ندارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که فعالیت‌های قرآنی متولی واحد در کشور ندارد، گفت: متأسفانه عدم وجود متولی واحد برای مسائل و فعالیت‌های قرآنی در کشور مشکلاتی را به وجود آورده است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار کرد: متأسفانه قرآن در کشور ما مظلوم واقع شده است و نبود متولی واحد در این باره به یک معضل تبدیل شده است.


وی با اشاره به این‌که بسیاری از ارگان‌های دولتی و غیردولتی در حوزه قرآن فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم به نام قرآن وزارتخانه داشته باشیم، چرا که این موضوع در پیچ و خم های اداری، معطل می ماند اما داشتن متولی واحد برای قرآن می تواند راه حل بسیاری از مشکلات موجود باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مشخص شدن متولی واحد برای امور قرآنی از موازی کاری جلوگیری می کند، ادامه داد: همه خود را دایه دار برنامه های قرآنی می دانیم، ارشاد، تبلیغات اسلامی، اوقاف، سپاه، شهرداری، آموزش و پرورش و ... همه آمار می دهیم و اما آیا خروجی این برنامه ها کافی است.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه های فرهنگی علیه کشور گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما در برابر هجمه های عظیم فرهنگی غرب قرار دارند و نباید از نظر دور داشت که دو محیط متضاد خوب و بد یک جا جمع شدنی نیست و باید ظرف وجودی فرزندانمان را مملو از قرآن کنیم.


وی بر لزوم ارج نهادن به نوجوانان و جوانان قرآنی تأکید کرد و اظهار داشت: امسال نیز همچون سنوات گذشته در ماه مبارک رمضان، ایام‎الله دهه فجر و دیگر ایام سال نسبت به برپایی محافل قرآنی که محل تهذیب و تزکیه روح و سیقل دادن به روان آدمی است، اقدام خواهیم کرد.


حجت‌الاسلام حسینی گفت: اوقاف سعی دارد با دعوت از قاریان بین‌‎المللی کشورهای دیگر به‌‎ خاطر اینکه قرائت این قاریان بسیار حرفه‌‎ای و کارپردازی‌شده بوده و تأثیرگذار در آواها، نغمه‌ها، الحان‌ها و دستگاه‌های صوتی قرآن کریم است، برای یادگیری و رفع اشکالات قاریان تازه‌‎کار، به‌ویژه این‌که این آموزش‌‎ها در نحوه ادای حروف قاریان ایرانی بسیار تأثیرگذار است، بهره گیرد.


وی تأکید کرد: مسؤولان و متولیان امور قرآنی استان و به صورت کلی جامعه قرآنی آذربایجان شرقی باید با اتحاد و همدلی دست به دست یکدیگر دهند تا جایگاه رفیع گذشتگان قرآنی این مرز و بوم را با پرورش نسلی که پیرو آثار نیکو و مبدع روش‌هایی نوین در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، باز یابند./853/ت302/ح

ارسال نظرات