۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۰۲۴
امام جمعه خوی:

تجربه نیم قرن مدیریت موفق ولایت فقیه به جهانیان ارائه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: در طول نیم قرن رهبری ولایت فقیه افتخارات متعدد و بی سابقه ای نصیب امت اسلامی شده است که باید به جهانیان ارائه شود.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تمسک به فرمایش امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه که می فرماید: موقع رفتن به سوی اعمال زشت و ناپسند در یاد مرگ باشید که نابود کننده خوشی ها، تلخ کننده کامیابی ها و ناامید کننده امیدها است، اظهار داشت: باید شاکر خداوند باشیم که به ما توفیق داده تا با خاندان رسول خدا(ص) آشنا و به عنوان پیروان و شیعیان آنان مطرح باشیم که بزرگ‌ترین افتخار در عالم هستی است.

 

تأمین رفاه عمومی از رسالت‌های حکومت علوی است

 

خطیب جمعه در ادامه خطبه اول به موضوع حقوق متقابل دولت و ملت پرداخت و اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در ضمن یکی از سخنرانی ها تأمین کردن رفاه عمومی را از جمله وظایف حکومت خویش در قبال مردم می شمارد (وَ تَوفیرِ فَیئِکُم عَلَیکُم) و یک روز بعد از پذیرش خلافت ظاهری خطاب به مردم فرمود: شما بندگان خدا هستید و ثروت از آن خداست از این رو باید بطور مساوی در میان شما تقسیم شود و به کاتب خود دستور داد تمامی بیت المال را بطور مساوی در میان مسلمانان تقسیم کند.

 

سیره حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است

 

حجت الاسلام شکوری با تبریک روز تولد حضرت علی اکبر و روز جوان به نمازگزاران و جوانان گفت: وفاداری، ولایتمداری، شجاعت، تعبد، جهاد در راه خدا، ادب و اخلاق و دارا بودن بر تمامی فضایل اخلاقی از جمله ویژگی‌های حضرت علی اکبر بوده بطوریکه معاویه که دشمن خاندان امیرمؤمنان(ع) بود در حق ایشان گفت: علی بن الحسین سزاوارترین مردم به خلافت است.

 

امام جمعه خوی ادامه داد: فراگیری احکام و مسائل دینی، تعلیم و تربیت، رابطه با والدین، دوست یابی، تهاجم فرهنگی، مراقبتهای جنسی، شادی و شادکامی و ارتباط با جنس مخالف از جمله دغدغه ها و مسائل مربوط به جوانان در جامعه امروزی ماست.

 

امام زمان ذخیره خدا برای به فعلیت رساندن زیبایی‌های هستی است

 

خطیب جمعه خوی در بخشی از خطبه دوم با تبریک نیمه شعبان و روز خجسته میلاد امام عصر(عج) گفت: امام زمان ذخیره خداوند برای محقق ساختن آرمانها و اهداف سفیران الهی در ادوار مختلف و به فعلیت رساندن تمامی زیبایی‌ها و ذخایر عالم هستی هستند.

 

وی روایات مربوط به مدت حکومت جهانی آن بزرگوار را با استناد به روایات مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: مفاد روایات متفاوت است از 7 سال گرفته الی 322 سال ذکر شده است که نیاز به بررسی و جمع بندی دارد.

 

نیم قرن مدیریت موفق ولایت فقیه به جهانیان ارائه شود

 

حجت الاسلام شکوری  با تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: از سال 41 آغاز مبارزات حضرت امام ره تاکنون حدود 54 سال می گذرد که 28 سال رهبری به عهده حضرت امام بوده و 26 سال دیگر به عهده مقام معظم رهبری مد ظله العالی در طول این مدت متجاوز از نیم قرن رهبری ولایت فقیه افتخارات متعدد و بی سابقه ای نصیب امت اسلامی شده است.

 

وی طراحی مبارزه بر مبنای دین در عصری که دین افیون جامعه معرفی می شد، عبور دادن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از بحرانهای متعدد، فراهم سازی زمینه های توسعه همه جانبه ایران اسلامی با تکیه بر نیرو و امکانات داخلی، دفاع و حمایت از ملل تحت ستم و بیداری اسلامی، مبارزه جدی با نظام سلطه و رژیم جعلی اسرائیل و به فرهنگ بین المللی تبدیل کردن آن و در نهایت مدیریت موفق نظام جمهوری اسلامی در طول 36 سال پس از پیروزی همراه با خنثی سازی تمامی توطئه های امنیتی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استکبار جهانی را از جمله افتخارات نظام جمهوری اسلامی خواند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات