۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۶۴۰۸۴

داعش مسوولیت انفجار تروریستی شهر دمام عربستان را به عهده گرفت

خبرگزاری رسا ـ سازمان تروریستی داعش بلا فاصله پس از وقوع انفجار تروریستی در شهر دمام استان قطیف عربستان مسوولیت این انفجار را به عهده گرفت.
انفجار تروريستي در دمام عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از رویترز، سازمان تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسوولیت انفجار تروریستی که نزدیک مسجد امام حسین (ع) در شهر دمام استان قطیف عربستان رخ داد را به عهده گرفت.


رسانه‌های تابع این سازمان تصاویر مربوط به این انفجار را منتشر کردند و افزودند که این عملیات را شخصی به نام "ابو عامر النجدی"، با منفجر کردن کمربند انفجاری خود انجام داده است.

 

تا کنون منابع خبری شرق عربستان از شهادت چهار تن و مجروح شدن ده‌ها نفر سخن می‌گویند و اعلام کردند که سه نفر از افراد مظنون در محیط حادثه دستگیر شدند.


همچنین شاهدان عینی اعلام کردند که این تروریست انتحاری با پوشیدن لباس زنانه وارد ایستگاه ماشین‌ها در نزدیکی مسجد شد و خود را منفجر کرد.

 

گفتنی است این دومین انفجار تروریستی است که در طول یک هفته در منطقه شیعه نشین شرق عربستان رخ می‌دهد که داعش بلا فاصله مسوولیت آن را به عهده می‌گیرد. این امر نشانگر افزایش تحرکات فتنه افروزانه عناصر تکفیری در دل مناطق شیعه نشین برای بر افروختن آتش تعصبات مذهبی است.

 

جالب آنکه مراکز امنیتی در عربستان پس از انفجار هفته گذشته تدابیر امنیتی شدیدی در شرق عربستان اجرا کردن که با این حال جای تعجب است در مدت یک هفته دو انفجار تروریستی در یک استان این کشور روی می‌دهد./1321/ب901/ک

ارسال نظرات