۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۲۲۴
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

مدیران به جوانان اعتماد کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین با بیان این‌که تکیه به نسل جوان و اعتماد و توجه به آنها از وظایف مدیران است، گفت: هفته جوان باید از شعار خارج شود زیرا در حال حاضر با شعار کاری از پیش نمی‌رود.
مهدي احمدي، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین ظهر امروز(9 خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین در دفتر اداره ارشاد استان قزوین با موضوع گرامیداشت هفته جوان گفت: در کل دنیا مناسبت‌هایی برای تکریم اشخاص برجسته وجود دارد و این رویکرد فقط مخصوص کشورمان نیست.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین افزود: نامگذاری روز جوان نیز در ایران پیام‌های بسیاری برای مسوولان و جوانان دارد و فقط نباید در حد یک شعار باقی بماند.

 

وی ادامه داد: سوالی در این خصوص مطرح است که چرا امام حسین(ع) که حضرت علی اکبر(ع) را بسیار دوست داشته اند با میدان رفتن ایشان برای مبارزه موافق می‌کنند؟ تحلیل خودم این است که حضرت سیدالشهدا به واسطه رشادتی که در چهره فرزندش بود وی را به میدان جنگ فرستاد تا عاطفه‌ها و محبت‌ها در طول تاریخ زنده بماند.

 

تکیه به نسل جوان، اعتماد و توجه به آنها از وظایف مدیران است

احمدی ابراز کرد: روز جوان روزی است که همواره در کشور باید با دیده موثر و کارآمد به آن نگاه شود؛ ذخایر ایران فقط نفت و ذخایر مادی نیست نزدیک 97 درصد ذخایر ایران جوانان ما هستند که عامل ثروت زایی است.

 

وی بیان کرد: رهبری دغدغه خود را از بحث کاهش نسل جوان مطرح کرده اند در دنیا به کشورها از لحاظ ذخایر مادی نگاه نمی‌شود بلکه به سرمایه‌های جوان آن توجه خواهد شد؛ اگر این نسل جوان در مدت 20 سال جایگزین نشود ما با داشتن یک نسل پیر شکست خواهیم خورد.

 

این مسوول با بیان این‌که امروز به لطف انقلاب اسلامی جوانان ما برای جهان حرف برای گفتن دارند گفت: آن چیزی که در برابر جنگ نرم افزار امروز کارآیی دارد مغز و فرآیند فکری و ذهنی جوانان است؛ اما در حال حاضر ما با این ظرفیت بزرگ نسل جوان چه کرده ایم؟

 

وی با انتقاد از این‌که تا به امروز چه مقدار به نسل جوان اعتماد کرده و در ساخت کشور و استحکام پایه‌های آن به آنها تکیه داشته ایم تصریح کرد: امروز باید مسؤولان یک بازنگری در گفتمان فرهنگی خود در خصوص نسل جوان داشته باشند، نسل جوان پیشرو با تکنولوژی گره خورده است و یکی از رموز گسست نسل جوان با دو نسل قبل خود وجود ذهن پیشرو وی است.

 

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: تکیه به نسل جوان، اعتماد و توجه به آنها از وظایف مدیران است، هفته جوان باید از تیتری و شعار خارج شود زیرا در حال حاضر شعار کاری از پیش نمی‌برد؛ نسل جوان چوان آینده ساز این کشور است به عنایت ویژه ای از سوی مسؤولان کشور نیازمند است.

 

وی عنوان کرد: مسوولان باید توجه ویژه به ازدواج و اشتغال جوانان داشته باشند؛ نسل جوان یک ظرفیت بالقوه است که باید با توجه مدیران به بالفعل تبدیل شود، نسل جوان امروز آرمانگرا و آرمان طلب است و با پایبندی به اسلام تفاوت ویژه ای با جوانان جهان دارند.

 

ما نیازمند بانک جامع اطلاعاتی در استان در همه حوزه‌ها از جوانان نخبه هستیم

احمدی با تاکید بر این‌که باید فضایی برای جوانان کشور و حتی استان ایجاد شود تا پیشنهادات خود را در قالب نظام پیشنهادی به مسوولان و مدیران دستگاه‌ها ارائه دهد گفت: مدیران باید شرایط را برای ایجاد این نظام پیشنهادی آماده کنند؛ امروز جوانان ما احساس می‌کنند مورد توجه مسؤولان نیستند.

 

وی در ادامه افزود: ما نیازمند بانک جامع اطلاعاتی در استان در همه حوزه‌ها از جوانان نخبه هستیم با تدوین این بانک جامع اطلاعاتی رسیدگی به خواسته‌های جوانان فقط محدود به هفته جوان خواهد بود و در طول سال به صوت مستمر اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد قزوین به بیان نامگذاری شعار روزهای هفته جوان پرداخت و گفت: هفتم خردادماه روز جوان، فرهنگ، ایثار و شهادت، هشتم خردادماه، روز جوان، دولت و همدلی و همزبانی، 9 خردادماه روز تندرستی و شادی و نشاط، دهم خرداد روز جوان، توسعه و سرمایه ملی، یازدهم خردادماه روز جوان و خانواده و جمعیت، دوازدهم خردادماه روز مشارکت و سرمایه اجتماعی و دیپلماسی جوانان، سیزدهم خردادماه روز جوان، ولایتمداری و انتظار است.

 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه ورزشی به مناسبت هفته جوان از برنامه‌های این اداره است،ما قالب و پارامترهایی از فرهنگ شادی نداریم و نیازمند تدوین فرهنگ شادی با استفاده از فرهنگ ناب اسلامی در استان هستیم.

 

این مسوول تاکید کرد: فرهنگ شادی و نشاط نیاز به گفتمان سازی برای نسل جوان دارد و این امکانپذیر نیست مگر این‌که متولیان فرهنگی شهر با یک اجماع کلی در این خصوص طرح خوبی را اریه دهند.

 

وی در پایان گفت: باید فرهنگ اسلامی که تعریف خوبی از شادی دارد در قالب یک برنامه مدون به جوانان ارایه داد و مطالبات آنها را در یک دید منطقی مورد بررسی قرار داد./848/پ202/ب4

ارسال نظرات