۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۳۷۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انتظار فرج بهترین عبادت برای انسان است

خبرگزاری رسا - نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که غفلت اساس گرفتاری انسان ها است، گفت: سوره های قرآن دارویی برای شفای بیماری ها است و یکی از آن سوره ها تکاثر است که غفلت زدایی می کند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با تبریک به مناسبت در پیش بودن میلاد امام زمان(عج) گفت: بهترین عبادت انتظار فرج است.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: بزرگترین مردم از حیث یقین داشتن به وعده های الهی قومی هستند که در آخرالزمان می آیند که به پیامبر ملحق نشده بودند و حجت خدا هم در بین آنها غایب است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که غفلت در امور موجب عدم شناخت حقایق هستی می شود، افزود: غفلت انسان را از حقایق عالم هستی دور می کند و کسی می تواند حقایق هستی و وعده های الهی را درک کند که از خواب غفلت بیدار شود.

 

وی با توجه به سوره مبارکه تکاثر و معنای آن، ادامه داد: ثروت اندوزی و بسیاری از چیزهای دیگر که موجب تفاخر می شود و انسان به او دل می بندد متقابلاً او را از یک حقیقت بزرگ همچون مبدا و معاد دور می گرداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در فضیلت سوره مبارکه تکاثر، بیان داشت: هر کس موقع خواب این سوره را بخواند از فتنه شب اول قبر در امان است.

 

وی با تاکید بر این که غفلت اساس گرفتاری انسان ها است، عنوان داشت: سوره های قرآن دارویی برای شفای بیماری ها است و یکی از آن سوره ها تکاثر است که غفلت زدایی می کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که آفریده شدن مرگ برای آزمایش بندگان است، تصریح کرد: انسان در طاعت و بندگی خداوند دارای اختیار است و خدای متعال راه فسق و گناه و راه هدایت را به او الهام کرده است و مرگ را آفرید تا بیازماید که کدام یک از انسان ها نیکوتر هستند.

 

وی با تاکید بر این که قرآن باغستان الهی است، ادامه داد: قرآن باغستان الهی است که هر یک از سوره های آن انسان را به سوی فضیلت می کشاند.

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دل بستن به دنیا موجب غفلت و گرفتاری انسان می شود، تصریح کرد: مال دنیا اگر در جهت خدمت به خلق باشد دارای ثواب است و عبادت محسوب می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات