۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۴۶۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه نیازمند همکاری و همدلی مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که نهادینه شدن پرداخت زکات مصالح ارزشمندی برای جامعه در پی خواهد داشت، گفت: احیای این امر نیازمند همکاری و همدلی مسؤولان است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز، در شورای زکات استان که در دفتز امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه آثار و برکات فراوانی در پی دارد.

 

وی با تأکید بر این که نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات نیازمند همکاری و همدلی مسؤولان است، افزود: انتظار می رود در  این زمینه مسؤولان استان توجه ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که در زمینه پرداخت زکات در استان تاکنون به خوبی کار نشده است، عنوان داشت: باید در زمینه نهادینه سازی زکات مستحبی نیز در استان برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: روحانیان مبلغان، ائمه جمعه و رسانه های استان باید در راستای تقویت فرهنگ پرداخت زکات و جمع آوری آن همکاری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که رسانه ها در جهت تقویت و اشاعه پرداخت زکات نقش مؤثری دارند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و صداو سیمای مرکز استان در این راستا باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

زکات تنها متمرکز بر محصول گندم نیست

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که پرداخت زکات تنها متمرکز بر محصول گندم نیست، یادآور شد: سرمایه کسب و کار، املاک، محصولات کشاورزی شامل باغات، غلات، برنج، گندم،عدس، نخود، و ماش نیز شامل زکات می شوند.

 

وی در ادامه با تأکید بر برنامه ریزی جدی و محوری جهت بهره گیری مناسب از فرصت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسبی در راستای گسترش فرهنگ دینی، اشاعه و تقویت فرهنگ پرداخت زکات است.

 

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در جهت نهادینه سازی فرهنگ زکات باید بیشتر تلاش کنند./9451/پ202/ح

ارسال نظرات