۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۶۴۴۸۱
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی:

فقدان اعتماد به جوانان از مشکلات و نارسایی های جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، فقدان اعتماد به جوانان را از مشکلات و نارسایی های جامعه امروز دانست و گفت: حوزه های کارشناسی، اجتماعی، خانواده و سازمان ها به جوانان اعتماد کنند و مسؤولان نیز منویات رهبر معظم انقلاب را در مورد جوانان به کار گیرند.
فقدان اعتماد به جوانان از مشکلات و نارسایی های جامعه است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رضا خوراکیان، مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت «هفته جوان» برگزار شد، به تشریح برنامه های این مؤسسه پرداخت.

وی با بیان این که این مؤسسه به قطب مشاوره در شرق کشور تبدیل شده است، گفت: در این مرکز ضمن ارائه خدمات کلینیکی به 12 هزار نفر، 70 جلسه مشاوره گروهی برگزار و از ابتدای سال جاری خدمات تکنولوژیک مشاوره شامل  با هدف افزایش میزان یادگیری و تمرکز در جوانان ارائه شده است.
 
خوراکیان، با بیان این که موسسه با استفاده از صاحب نظران و اساتید دانشگاه 80 کتاب و نوشت افزار در سال گذشته تولید کرده است، افزود: این کتاب ها با موضوع های دوران قبل از ازدواج، دوران عقد، روابط همسران جوان، تربیت فرزند؛ جوان، مهارت ها و تشکل ها، جوان و هویت و نیز موضوع رضوی است.
 
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، از ترجمه 65 اثر از آثار این موسسه را به زبان های اردو، سیریلیک، انگلیسی، عربی و مالایی خبر داد و تصریح کرد: ترجمه این آثار با همکاری کشورهای مقصد صورت می گیرد. این موسسه در سال گذشته موفق به کسب 3 رتبه ملی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی دهلی، عراق و عمان شد.
 
وی با اشاره به برگزاری 70 هزار مشاوره خانواده در این موسسه، اظهار کرد: هدف اصلی در مشاوره، افزایش قدرت یادگیری و تمرکز در مراجعه است. 17 پنل تخصصی و 12 گارگاه عملی در این خصوص در سال گذشته اجرا شده است و 20 پنل و 15 کارگاه تخصصی نیز در حال اجرا است.
 
خوراکیان، یکی از رویکردهای موسسه را برگزاری کاربست هایی بر اساس مبانی دینی عنوان و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کاربست ها اجرایی کردن مبانی دینی در فرایند مشاوره است و دانشجویان دکترا روانشناسی می توانند در این کاربست ها شرکت کنند.
 
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، یکی از اهداف موسسه را نقش آفرینی جوانان در برنامه ها دانست و گفت: با 450 تشکل برتر داخلی و 45 تشکل از کشورهای دیگر مرتبط هستیم که برنامه هایی با توجه به مناسبت های دینی و مذهبی با توجه به محل آن تشکل انجام می شود همچنین طرح هایی مشارکتی برگزار می شود تا امکان تجربه اجرای پروژه ها برای تشکل ها فراهم شود و بوجه اختصاص یافته برای این امر 30 میلیار ریال است.
 
وی افزود: برگزاری 65 نشست بزم اندیشه به منظور درک بهتر وقایع روز، ارائه خدمات مرکز کلینیک تخصصی مشاوره، برگزاری طرح رویش به منظور تقویت مدیر تراز انقلاب اسلامی که با جذب در مقطع دکترا و آموزش در 13 سرفصل و به مدت سه سال است که از فرودرین با 150 نفر شروع شده است، از جمله برنامه ها می باشد.
 
خوراکیان، برگزاری جشن های زیر سایه خورشید را در شرایط خاص جهان اسلام از برنامه های وحدت بخش  این موسسه عنوان و اظهار کرد: در این جشن ها اهل سنت نیز مشارکت دارند و  در 200 شهر از 31 استان و 45 شهر از 12 کشور از جمله برنامه های اجرا شده است که این جشن ها در آینده در 310 شهر از 31 استان و 120 شهر از 25 کشور برگزار خواهد شد.
 
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، برگزاری مسابقه «انقلاب من، آرمان من» را از جمله فعالیت ها عنوان و تصریح کرد: در این مسابقه جوانان نظر خود را در خصوص مسائل هسته ای در قالب شعار بیان داشته اند و بیش از 700 نفر در آن شرکت کردند،  این نظرات و شعار ها پس از تجزیه و تحلیل به عنوان یک سند به مرکز اسناد انقلاب و کتابخانه آستان قدس اهدا خواهد شد.
 
وی در ادامه به دیگر فعالیت های این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: تولید 80 محصول برای روز قدس، انجام 85 پروژه در حوزه پژوهش های اسلامی که شامل نظر سنجی، ارزیابی، اثر سنجی و آینده پژوهی است، افتتاح باشگاه پژوهشگران جوان، تحلیل محتوای سؤال تربیتی و روانشناسی مراکز پاسخگویی در سراسر کشور و اثرسنجی میزان حضور در شبکه های اجتماعی و روابط خانوادگی از فعالیت ها است.
 
خوراکیان، به شبکه جوانان رضوی با نام «شجر» اشاره و تصریح کرد:  20 عضو فعال در فضای مجازی دارد و  نیز به منظور پاسداشت شهدای اسلام در عرصه بین المللی برنامه هایی را برگزار که امسال نیز ادامه دارد.
 
فقدان اعتماد به جوانان از مشکلات و نارسایی های جامعه
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، فقدان اعتماد به جوانان را از مشکلات و نارسایی های جامعه امروز دانست و اضافه کرد: حوزه های کارشناسی، اجتماعی، خانواده و سازمان ها به جوانان اعتماد کنند و مسؤلین نیز منویات رهبر معظم انقلاب را در مورد جوانان به کار گیرند.
 
وی با بیان این که جوانان مانند اوایل انقلاب می توانند حل کننده مشکلات باشند، گفت: در این راه حتی اگر اشتباهی از جانب آن ها رخ دهد می توانند مورد نقد قرار گیرند و به انقلاب اسلامی علاقه بیشتری خواند یافت. بنابراین در زمنه های درست و مجرای قانونی اجازه اظهار نظر به آن ها داده شود تا رشد کنند.
 
خوراکیان، در ادامه از دولت تدبیر و امید خواست که پس از دو سال از عمر این دولت به جوانان فرصت تجربه مسولیت هایی اجرایی داده شود.
 
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، با ابراز نارضایتی از وزارت ورزش و جوانان و بی توجهی به جوانان، تصریح کرد: باید به جوانان توجه شود و به بررسی و شناخت علت مشکلات آن ها از جمله افزایش سن ازدواج، تجرد های قطعی و غیره پرداخته شود.
 
وی شبکه های اجتماعی را از دیگر آسیب ها برای جوانان دانست و افزود: با توجه به فقدان سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص اکثر آسیب ها به ظهور رسیده و نقاط مثبت بروز داده نشده است.
 
خوراکیان، به برخی از آسیب های شبکه اجتماعی اشاره و تصریح کرد: کاهش تمرکز و بروز مشکلات جدی آموزشی از جمله آسیب ها است که اگر با نگاه به هنگام و با مقتضیات جوانان تصمیم گیری نشود، مشکلاتی به وجود خواهد آمد که جبران پذیر نخواهد بود./1310/پ202/ب5
 
ارسال نظرات