۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۴۸۶
نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد؛

وابستگی علمی کشور به غرب زیان‌بار است/ ضرورت تعامل جهاد دانشگاهی با حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: همکاری های سازنده و مفید با دانشگاه های مختلف، صنایع و حوزه های علمیه در موفقیت های روز افزون جهاد دانشگاهی موثر خواهد بود.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار رییس و معاونان جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: امروز چشم همه کشورهای دنیا به ایران دوخته شده و منتظرند عملکرد این کشور را در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی ارزیابی کنند.

 


وی با تأکید بر این‌که دانشگاهیان باید بیش از پیش برای اقتدار آفرینی در عرصه های مختلف علم و فناوری گام بردارند، خاطرنشان کرد: وابستگی علمی کشور به غرب آثار زیان‌باری در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت، در حقیقت باید به سمت تولید علم و پژوهش حرکت کنیم.

 


آیت الله شبستری با اشاره به راهکارهای توسعه فعالیت ها و اقدامات جهاد دانشگاهی استان در عرصه های مختلف گفت: در این راستا همکاری های سازنده و مفید با دانشگاه های مختلف، صنایع گوناگون و البته حوزه های علمیه در موفقیت های روز افزون جهاد دانشگاهی موثر خواهد بود.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جهاد دانشگاهی از بستر مناسبی برای احیای سابقه درخشان علمی ایران و تحقق مدیریت جهادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با پژوهش های کاربردی می تواند حلقه واسط صنعت و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

 


امام جمعه تبریز در ادامه خواستار توجه به مبانی علمی اقتصاد مقاومتی از سوی جهادگران دانشگاهی شد و افزود: نقش ممتاز جهاد دانشگاهی در توسعه  علم و فناوری کشور در سال های اخیر کاملاً برجسته و مشخص بوده و باید تقویت این نهاد در جهت کمک به خودکفایی کشور در زمینه های مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد.

 


همچنین حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد انقلابی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون جهاد دانشگاهی با دو دانشگاه، هفت مؤسسه آموزش عالی، 47 مرکز علمی کاربردی و 132 مرکز آموزش کوتاه مدت سهم خوبی در حوزه آموزش کشور را برعهده دارد.

 


وی با بیان این‌که توسعه فرهنگی و علمی به عنوان دو عامل اصلی پیشرفت کشور، در اولویت فعالیت های جهاد دانشگاهی قرار دارد، گفت: جهت گیری اصلی جهاد دانشگاهی از ابتدا توسعه فرهنگی و علمی به عنوان عوامل تاثیرگذار در پیشرفت کشور بوده و اکنون نیز با همین رویکرد به دنبال آموزش های تخصصی و فناورانه هستیم.

 


طیبی تصریح کرد: ابلاغ سند جایگاه جهاد دانشگاهی در اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور و مأموریت های این نهاد انقلابی و تدوین آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در گشایش اساسی در برنامه های جهاد دانشگاهی کشور بسیار مؤثر باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات